OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en välstrukturerad redovisningsekonom och intresserad av att arbeta i projektform? Söker du ett deltidsjobb på 20%? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Om uppdraget:
Sedan två år är vår kund projektledare/koordinator för ett EU-projekt inom Östersjöstrategin, NonHazCity. Ett år återstår, projektet avslutas 2019-02-28. Projektet redovisas halvårsvis med revisorsgranskning och nästa redovisning genomförs i mars 2018 för perioden 2017-09-01 - 2018-02-28. Därefter sker redovisningen efter 6 månader och 12 månader.
I rollen som ekonomiadministrativt stöd kommer du bland annat att agera stöd vid hantering av budgetjustering mellan partners och ”budget lines”, sköta löpande avstämning vad gäller kostnader i relation till budget – med månadsvis rapportering/sammanställning enligt särskild mall för prognos, samt göra utdrag ur huvudbok och andra sammanställningar med utgångspunkt i ekonomihanteringssystemet, då detta kan behöva göras inför månadsavstämning och ska göras vid halvårsredovisning. Du kommer även att stötta projektledaren i blanketthantering för intern ekonomiadministration, följa upp att medel kommer in till EU-kontot och se till att fördelning till partners sker enligt sammanställd tabell. Löpande sammanställning av underlag för dokumentation som revisorsgranskningen kräver, såsom upphandlingsdokument, dokument som visar vad som köpts in, reseräkningar och utläggsdokumentation, boardingkort, biljetter, fakturor och liknande, samt sammanställa dokument digitalt inför EU-rapportering halvårsvis och vid slutredovisning. Dokument som ska sammanställas är lönebesked och dokument som visar % av tjänst, lönekostnadspålägg, reseräkningar och utlägg, fakturor från First card, utdrag ur ekonomisystemet, samt dokument som visar visuellt kommunikationsmaterial.
Dina kvalifikationer:
- Högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi
- Minst två (2) år som redovisningsekonom, med erfarenhet av administration
- Erfarenhet av kommunal ekonomihantering
- God kunskap i Agresso
- Goda kunskaper i MS Office, främst Excel
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- God kommunikativ förmåga
Omfattning och tillträde:
Tjänsten avser ett deltids konsultuppdrag på 20% (1 dag i veckan) med start omgående och beräknas pågå under ett år framåt.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/
Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Ebermo
Carolina Elfving
Mattias Söderberg
Linus Lindersjö
Edith Malm
Gunilla Lindell
Anders Scabuzzo
Matilda Nyberg-Dahlbäck
Helen Schoultz
Annika Englund