OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folke Bernadotteakademin (FBA) är en myndighet med den övergripande uppgiften att stödja internationell fredsfrämjande verksamhet. Vårt arbete ska bidra till internationell fred och säkerhet samt förbättra levnadsvillkoren för människor som lever i fattigdom och förtryck.
För att utföra vårt uppdrag rekryterar vi personal till internationella fredsinsatser som leds av t.ex. FN, EU och OSSE. Vi bedriver också utbildning, forskning och metodutveckling. Vidare samverkar vi med en rad svenska och internationella organisationer för att nå bästa möjliga resultat. Våra kunniga och engagerade medarbetare är en av våra största tillgångar i det utmanande arbetet för fred, säkerhet och utveckling.
FBA söker en ekonomadministratör med placering på ekonomifunktionen. I rollen som ekonomiadministratör arbetar du brett med både ekonomiska och administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat arbete med löpande redovisning, utbetalningar, avstämningar, underlag till bokslut samt allmänt administrativt arbete och uppgifter inom ekonomiadministration.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast, placeringsort Sandö. Provanställning kan komma att tillämpas. Urval sker löpande.
Kvalifikationer
• Lägst gymnasieutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet från arbete med likartade arbetsuppgifter inom statlig förvaltning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
Meriterande
• Erfarenhet från arbete i Agresso ekonomisystem
• Erfarenhet från elektronisk fakturahantering, gärna Visma Proceedo
• Erfarenhet från statlig redovisning
• Fördjupade kunskaper inom redovisning och aktuella skatteregler
Då du kommer ha en del kontakt med interna och externa parter ser vi att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vidare är du lösningsfokuserad och konstruktiv i ditt sätt att arbeta. Du är noggrann och ansvarsfull och har en god organisatorisk förmåga, detta för att självständigt kunna driva ditt arbete framåt och säkerställa att inga bollar tappas. Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper, som ska kunna vidimeras vid referenstagning. Givetvis delar du vår värdegrund som bygger på engagemang, kompetens, samverkan och respekt.
Ansök senast 2016-05-29
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.
Ytterligare information om tjänsten lämnas av:
Allmänna och praktiska frågor: Karolin Lindberg +46 10 456 23 44
Tjänstens innehåll: Inger Näslund +46 10 456 23 05, 070-390 92 98
Representant lokala SACO-S: Lisa Buijsse +46 10 456 23 91
Kontaktpersoner på detta företaget
Tjänstens innehåll - Gabriela Elroy, Bitr. utbildningschef
+46 612 823 04
Praktiska frågor - Siri Lundberg, Personalhandläggare
+46(0)705751645
Representant SACO-S Adam Olsson,
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare
+46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef
+46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karin Arnlund, Personalhandläggare
+46 72 241 85 04
Tjänstens innehåll - Richard Zajac-Sannerholm, Programansvarig
+46 70 286 14 66
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Tjänstens innehåll - Marianne Kihlberg, Kommunikationschef
+46 70 618 23 01