OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placering: Högskolan för Design och Konsthantverk, Göteborg
HDK - Högskolan för design och konsthantverk har som ambition att vara en av de mest attraktiva och spännande konstnärliga högskolorna i Europa. Här bedrivs forskning och utbildning inom design, konsthantverk och utbildningsvetenskap. Institutionen är engagerad i samhällets stora och små frågor och bidrar till ett hållbart samhälle och en bättre framtid.
Arbetsuppgifter
Anställningen är ett vikariat på grund av en hastigt uppkommen tjänstledighet. Arbetsuppgifterna innebär löpande ekonomiadministration såsom kund- och leverantörsfakturor samt bokning av resor, administration av reseräkningar samt support till personal gällande reserapportering. I övrigt vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Krav för anställning är lägst gymnasieutbildning samt erfarenhet av eknomiadministrativt arbete.
Meriterande är erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso samt personalsystemet för resor, PalassoRES. Meriterande är även utbildning inom ekonomiadministration vid yrkeshögskola/motsvarande samt relevant arbetslivserfarenhet från statlig myndighet eller offentlig verksamhet.
Arbetet förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor behövs kommunikativ skicklighet och stor förmåga att samarbeta. Personen vi söker ska ha förmågan att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter och kunna göra avvägningar utifrån verksamhetens förutsättningar, utan att ge avkall på det ansvar som man har som företrädare för ett universitet och därmed som myndighetsperson.
Arbetsuppgifterna ställer höga krav på noggrannhet, god planeringsförmåga, förmåga att arbeta självständigt samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Då institutionen har internationella medarbetare förutsätts förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Arbetsuppgifterna utförs i en rad olika datasystem och en väl utvecklad systemförståelse är viktigt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Då det är semestertider är kontakt via telefon begränsad tom 1/8. Mail gällande specifika frågor besvaras med visst dröjsmål.
Mellan 1/8 och 15/8 nås personaladministratör Emma Rydén på telefon.
Kontakt med rekryterings - och/eller bemanningsföretag undanbedes.
Kontaktuppgifter för anställningen
Elisabeth Welander, Personalhandläggare
031-786 4885
elisabeth.welander@hdk.gu.se
Emma Rydén, Personaladministratör
031/786 3797
emma.ryden@gu.se
Jeanette Johansson, Administrativ chef
031-7864877
jeanette.johansson@gu.se
www.hdk.gu.se
Fackliga organisationer
SACO: Catrine Forssén
031-786 2769
catrine.forssen@gu.se
SEKO: SEKO VID GU
seko@gu.se
OFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.se
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=778732&Type=S