Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Enheten för verksamhetsekonomi ansvarar för verksamhetsstöd till den egna förvaltningen, Support och lokaler men arbetar också med stöd till andra verksamheter inom kommunen. I enheten arbetar idag 8 medarbetare.

Vår fastighetsavdelning har nu behov av ett ökat stöd vad gäller ekonomi- och hyresadministration i deras uppdrag att förse kommunens förvaltningar med ändamålsenliga lokaler. Är det du som kan vara det stödet?


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en viktig del i hyres- och avtalsprocessen när det gäller

• debitering och administrering av avtal
• hantering av externa leverantörsfakturor
• internkontroller
• kontakter med leverantörer och kunder

I rollen ingår även utredningar av avtalsfrågor samt administrativt arbete i hyres- och avtalssystemet Incit/Xpand. I enlighet med uppsatta mål bidrar du med att ständigt utveckla verksamheten för att hitta smarta och effektiva sätt att arbeta med våra administrativa processer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning. Datorn, och framför allt Office-paketet, är ett naturligt verktyg för dig i arbetet och du har lätt för att göra dig förstådd både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkontakter och administrativt arbete inom fastighetsbranschen. Det är också en merit om du har kunskap i hyressystemet Incit/Xpand.

Som person är du strukturerad och drivande. Du har förmåga att sätta in saker i ett helhetsperspektiv. När förutsättningar ändras kan du snabbt ställa om och se möjlighet till utveckling i verksamheten.

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare.


ÖVRIGT
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på sex avdelningar: ekonomisupport, fastighet, kommunikation, måltid, personalsupport samt utveckling och IT – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Support och lokaler
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Vänta därför inte med din ansökan.
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

24 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024