OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Länsstyrelsen i Jönköpings län är en arbetsplats med cirka 260 medarbetare.
Administrativa enheten ingår i avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd, och ansvarar bland annat för ekonomi- och servicefrågor. Vår uppgift är att hantera myndighetens ekonomi och redovisning, samt våra lokaler, teknik och reception. Enheten består för närvarande av 15 personer.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som ekonomiadministratör innebär löpande ekonomiadministrativa arbetsuppgifter till exempel hantering av leverantörsfakturor, bidragsutbetalningar, kundfakturor, reverseringar och omföringar, kontoavstämningar vid månads- och årsbokslut samt löpande ekonomisupport till verksamheten via telefon och mail.
Du hanterar ansökningar om anstånd med betalning, påminnelser samt är kontakt mot Kammarkollegiet ifråga om bevakning av kundfordringar. Du arbetar även med anslutningar av leverantörer och kunder till vår e-fakturaväxel. Även andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Som ekonomiadministratör på administrativa enheten kommer du att ingå i ekonomigruppen och arbeta nära främst projektekonomer och redovisningsansvarig.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och som har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Meriterande är om du har arbetat med liknande uppgifter inom statlig redovisning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 Business World (Agresso) och Visma Proceedo.
Som person är du trygg, stabil, med en god samarbetsförmåga och du kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Du har förmågan att strukturera ditt arbete och driver dina processer framåt.
Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, är tillmötesgående i ditt bemötande och har förmågan att hitta lösningar och hjälpa andra. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000