Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Arkitekthögskolan finns på Konstnärligt campus vid älven med Designhögskolan, Konsthögskolan, Bildmuseet och HumLab X som närmaste grannar. Konstnärligt campus är en internationell ?hotspot? för utbildning och forskning där studenter från olika kulturer möts och samarbetar inom det kreativa fältet. Arkitekthögskolan startade sin verksamhet 2009 och byggs successivt upp som ett internationellt laboratorium för experimentell arkitektur, där både undervisning och forskning bedrivs. Arkitekthögskolan har 250 studieplatser inom ett femårigt arkitektprogram och har idag omkring 30 anställda. Vi utbildar arkitekter genom konstnärlig träning, fokuserar på integrerade designmetoder. Hållbarhet resursmedvetenhet och en förståelse för internationella angelägenheter är viktiga frågor för oss.

Mer information finner du här: http://www.arch.umu.se

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna omfattar löpande ekonomihantering såsom fakturahantering, reseräkningar, arvodesräkningar, utlägg, projektredovisning och administration av anläggningsregister. I arbetet ingår att delta i arbetet med upprättande av budget, budgetuppföljning och bokslut samt analys och resultatuppföljning. Vidare ingår att utreda, analysera och redovisa beslutsunderlag till prefekt avseende ekonomiska och administrativa frågor samt projektplanering. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma.

Kompetenskrav
Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasial nivå eller motsvarande kompetens, samt arbetslivserfarenhet inom området ekonomiadministration. För arbetet krävs mycket gott ordningssinne, noggrannhet och förmåga att strukturera arbetsuppgifterna. Du har god samarbetsförmåga, är initiativrik och kan arbeta självständigt med eget ansvar. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift krävs. Erfarenhet av datorbaserade administrativa system krävs och du är väl förtrogen med Microsoft Office-program såsom Word och Excel.

Övriga önskvärda kvalifikationer
Högskoleexamen inom ekonomiområdet är meriterande liksom erfarenhet av arbete i akademisk miljö. Önskvärt är att du har erfarenhet från arbete med datoriserade administrativa system (universitetet använder sig för närvande av Raindance, Primula och Ladok). Det är även meriterande om du har erfarenhet av statlig ekonomistyrning och av att administrera EU-projekt.

Närmare upplysningar lämnas av ställföreträdande prefekt Staffan Andersson, 072-541 14 33, staffan.andersson@umu.se.

Facklig information lämnas av Saco-S 090-786 53 65, SEKO 090-786 52 96 samt ST 090-786 54 31.

Till ansökan bifogas ett personligt brev, CV/meritförteckning, vidimerade kopior av betyg och intyg samt namn och kontaktuppgifter till minst två referenspersoner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå universitet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 24 oktober 2013

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024