Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Driven och engagerad person som har lätt att förstå samband och är noggrann med detaljerna sökes till vår ekonomienhet! Är du van ekonomiadministratör som vill vara en del i ett team av ekonomiadministratörer och samtidigt driva utvecklingen framåt? Då kanske vi har tjänsten för dig!

Vi söker dig som sporras av effektivisering och kan vara en drivande faktor i ekonomienhetens utveckling. I takt med omvärldens förändring och teknisk utveckling förändras behoven hos oss. För närvarande pågår ett arbete med att införa e-handel, vilket påverkar olika delar av organisationen i olika omfattning och på olika sätt. Förändringar i arbetsvolym, nya rutiner och ett ständigt förbättringsarbete ställer krav på både samarbetsförmåga och ansvarstagande. För rätt person finns möjligheter till utveckling inom ekonomienheten.

Som en del av ett team av ekonomiadministratörer kommer du i första hand arbeta med kundreskontra, men även fylla en viktig funktion som backup till dina kollegor. Även om det i många fall är ett självständigt arbete så ser vi oss själva som lagspelare och vi värdesätter prestigelöshet och samarbetsförmåga. Det finns alltid någon att fråga och ta hjälp av. Den synen på arbete präglar hela vår organisation.

Du behöver självklart en hel del förkunskaper för att rollen ska passa dig och har du dessa ses vi gärna på ett personligt möte för att se om vi matchar.


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha följande kvalifikationer:
• gymnasieexamen
• minst 3 års erfarenhet av reskontraarbete, framför allt kundreskontra, inom en större organisation
• erfarenhet av ekonomiadministration, löpande redovisning och avstämningar
• god svenska i tal och skrift

Vi ser även gärna att du har:
• eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi
• erfarenhet av leverantörsreskontra
• erfarenhet av Business World On! (Agresso)
• erfarenhet av kommunal verksamhet


ÖVRIGT
Intervjuer är planerade under vecka 14. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024