OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Göteborgs universitetsbibliotek består av åtta bibliotek med olika ämnesinriktningar och svarar i första hand för informationsförmedling vid Göteborgs universitet, men har också ett nationellt och regionalt ansvar. Universitetsbiblioteket har ca 200 anställda och en omsättning på drygt 230 mkr. Bibliotekets administration är samlad till en gemensam administrativ enhet, Bibliotekskansliet, som består av stödfunktioner för bl.a. ekonomi, personal, vaktmästeri och lokalsamordning. I ekonomistödsfunktionen ingår tre personer som hanterar alla typer av ekonomiadministration vid universitetsbiblioteket.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som ekonomiadministratör ingår i huvudsak löpande ekonomihantering som fakturahantering (kund- och leverantörsreskontra), in- och utbetalningar, anläggningsregistreringar, omföringar och delaktighet vid bokslut. Dessutom ingår resebeställningar och hantering av reseräkningar.
Kvalifikationer
Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå och flera års erfarenhet av ekonomiarbete med ovan nämnda arbetsuppgifter. Erfarenhet av universitetets administrativa system som Agresso och Primula är meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel, samt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
I din roll som ekonomiadministratör kommer du att arbeta både självständigt, tillsammans med kansliets ekonomer och nära verksamheten. Vi söker en utåtriktad person som har lätt för att samarbeta och har ett serviceinriktat arbetssätt. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på noggrannhet, god planeringsförmåga, förmåga att arbeta självständigt samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningsform: Vikariat från den 1 oktober 2020 till den 31 juli 2021 eller tills ordinarie befattningshavare är åter i full tjänst.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Håkan Carlsson, Kanslichef 031-786 51 35
Katarina Gustafsson, Ekonomicontroller 031-786 17 42
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-06-08
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.