Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi ser gärna att du kan vara gymnasieekonom med några års erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent men du kan också nyligen ha gått en YHutbildning i redovisning och ha något års erfarenhet. Alternativt att du är en relativt nyutexaminerad civilekonom med inriktning redovisning som vill fortsätta att lära och utvecklas. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel, och tycker att det är roligt att arbeta i programmet. Erfarenhet av att arbeta i tjänsteföretag är meriterande.
För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad, social och lyhörd. Det är också viktigt att du tycker att det är kul att leverera god service, snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt tillämpa nya IT-system.
Då det är viktigt att du ska trivas hos oss och att vi ska trivas med dig, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är mellan 50-100%. Tjänsten utgår från interna ekonomiavdelning, huvudkontoret i Enköping.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Leverantörs- och kundfakturahantering
Support till bemanningsavdelningen
In- och utbetalningar
Delaktig att driva interna projekt för processutveckling och ständig förbättring

Meriterande: Självständigt kunna arbeta med löpande redovisning och utföra skatt- och momsdeklarationer.
Meriterande kunskaper
Löneadministration
Löpande redovisning
Skatt- och momsdeklarationer
Årsredovisning och skatteberäkning
Budget- och prognosarbete

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Viva Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 9 december 2020

Postadress

Mångatan 29
Enköping, 74944

Liknande jobb


20 december 2024