OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Ekonomienheten, inom Göteborgs universitet, svarar för och samordnar ekonomiadministration, redovisningsarbete, planerings- och uppföljningsfrågor, samt upphandling och inköpsfrågor för hela universitetet. Vi söker nu en medarbetare till redovisningssektionen.
Redovisningssektionen är en av fyra sektioner inom ekonomienheten och har ett 20-tal medarbetare. Vi som arbetar här arbetar bland annat med samordning av redovisningsfrågor, leverantörs- och kundreskontra samt stiftelse- och stipendiefrågor.
Ekonomienheten sitter, tillsammans med andra administrativa enheter inom universitet, i centralt belägna, ljusa och fräscha lokaler på Rosenlundsgatan 4, ett stenkast ifrån Feskekyrka.
Arbetsuppgifter
Till redovisningssektionen ställs samtliga leverantörsfakturor för universitetet, både elektroniska och pappersfakturor, cirka 150 000 per år. Som ekonomiadministratör blir du en av sex medarbetare som kommer att arbeta med dessa leverantörsfakturor och dina främsta arbetsuppgifter blir sortering och skanning av pappersfakturor, bearbetning av både pappers- och elektroniska fakturor samt hantering av fakturor som kräver manuell behandling i ekonomisystemet. Även kontakt med leverantörer och påminnelsehantering är en del av arbetsuppgifterna. På sikt kan även användarsupport och avstämningar ingå.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst examen inom ekonomi på gymnasienivå eller har en högskoleexamen inom ekonomi och tycker om att arbeta med löpande ekonomihantering. Du har några års erfarenhet av arbetsuppgifter med leverantörsfakturahantering eller annan relevant erfarenhet som bedöms likvärdig. Merparten av arbetsuppgifterna utförs i ekonomisystemet Agresso varför det är en merit att ha arbetat i detta eller liknande ekonomisystem tidigare. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket och har lätt för att kommunicera samt tycker om att arbeta tillsammans med andra i en mindre grupp. Du förväntas självständigt fullfölja arbetsuppgifter, vara noggrann, strukturerad och pålitlig.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är en tidsbegränsad anställning, om 100%, dock längst till och med 2021-12-31. Placering tills vidare vid Ekonomienheten, redovisningssektionen. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Paul Hansson, redovisningschef
031-786 1023
paul.hansson@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-04-07.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.