Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET
Nu söker vi en administratör till Ekonomienheten.

Ekonomienheten ansvarar för kommunens ekonomiadministration. Det innebär bland annat samordning av den löpande redovisningen, fakturahantering, budget, bokslut och finansfrågor. Ekonomienheten ger ekonomiansvariga, politiker och allmänhet en god kännedom om den ekonomiska situationen. Inom enheten finns ekonomiadministratörer, nämnds- och bolagsekonomer samt upphandlare och budget- och skuldrådgivare.

Uppdraget avser huvudsakligen hantering av kommunens kundreskontra och övrig ekonomiadministration. Arbetet kräver lyhördhet och förståelse för de kommunala verksamheternas behov. Du får genom arbetsuppgifterna god insyn i berörda nämnders och verksamheters arbetsområden och du utgör en viktig kugge för den kommunala administrationen. Som administratör arbetar du i team bestående av fem medarbetare.

DIN PROFIL

Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.

Vi tror att det är en fördel, men inte ett krav, att du har en ekonomisk utbildning. Erfarenhet av ekonomiadministration är meriterande, gärna från en större organisation. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 ser vi det som meriterande. För att trivas i rollen som ekonomiadministratör behöver du ha god datorvana och vara bekväm med att arbeta i Officepaketet, speciellt Excel.

Arbetsuppgifter och arbetsbelastning kan variera över tid vilket förutsätter att du har förmåga att ställa om i arbetet och kunna prioritera efter rådande förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår att möta frågor från både kunder och leverantörer till kommunen vilket ställer krav på att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Vi strävar efter att ständigt utveckla oss och en av våra utmaningar vi står inför är digitalisering. Vi söker därför efter en person som tillsammans med oss vill utveckla nya arbetssätt med hjälp av digitala hjälpmedel.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

KRAV

Officepaketet
Personlig lämplighet

VI ERBJUDER DIG

I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
http://www.lycksele.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
www.lycksele.se/levailycksele  

OM ANSTÄLLNINGEN

Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som ekonomiadministratör i Lycksele kommun? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 259, senast 2021-09-22. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

Kontaktpersoner på detta företaget

Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lycksele Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2021
  • Ansök senast: 22 september 2021

Besöksadress

Storgatan 22
None

Postadress

Storgatan 22
Lycksele, 92181

Liknande jobb


21 november 2024