OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk Service är den förvaltning på Lidköpings kommun som ansvarar för kommunens elnät, bredbandsnät, vatten, avlopp och renhållning. Förvaltningen har cirka 100 anställda med hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och kommunikation. Teknisk Service har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och erbjuda god service till medborgarna.
Lidköping Elnät är liksom övriga energibranschen inne i en spännande och mycket utvecklande period, då äldre teknik ska anpassas till framtidens krav när det gäller miljö, klimat och digitalisering. Lidköping Elnät är med sina ca 35 medarbetare en viktig del i att skapa ett hållbart samhälle. Enheten genomför stora och strategiskt viktiga investeringar för att möta framtidens krav och göra det möjligt för Lidköping kommun att växa.
Beskrivning
Lidköping Elnät söker en ekonomiadministratör till vår kundtjänst.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör håller du ihop det dagliga ekonomiarbetet på Elnäts avdelning för kundservice. Gruppen består av 7 medarbetare som tillsammans arbetar med att ge våra kunder en hög service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara: kundfakturering, hantering av in/utbetalningar och kravhantering. I arbetet ingår även att besvara allmänna elnätsfrågor. Kundkontakter sker huvudsakligen via telefon och mail. En viktig del i detta arbete är att aktivt delta i utvecklingen och förbättringen av processer och rutiner.
Kvalifikationer
Du är gymnasieekonom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt har några års erfarenhet från en liknande roll. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter samt arbetat inom eldistribution. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du är prestigelös och har ett eget driv där du ser utveckling och anpassning som en möjlighet till att påverka och medverka i enhetens utveckling. Då tjänsten innebär mycket kontakter, både interna och externa, förutsätter vi att du är kommunikativ, positiv och pedagogisk samt ser kundservice som en naturlig del av ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Villkor
Tillsvidareanställning. Heltid.
Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .
Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.
Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Artig
0510-77 02 60