OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för språk och litteraturer (SPL) är humanistiska fakultetens största institution med ca 120 anställda, ca 1200 helårsstudenter och en årsomsättning på ca 140 miljoner kronor. Utbildning bedrivs i 13 olika språkämnen samt inom ramen för flera olika program. Forskningen berör världens språk och dess litteraturer utifrån en bred kontextualisering och utifrån ett brett spektrum av teoretiska grunder och specifika tillämpningar.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med varierande administrativa uppgifter inom ekonomi och HR.
Arbetet består av en kombination av självständiga och mer rutinmässiga uppgifter såsom löpande fakturahantering och hantering av personliga utlägg mm. Reseadministration i form av rese- och konferensbokningar samt ansvar för institutionens inköp och inventering av utrustning ingår också. Koordinering av datorer, IT-utrustning och telefoni är en viktig del av arbetet och du kommer att ha ett nära samarbete med fakultetens IT-support.
Även personaladministrativa uppgifter ingår i arbetet såsom arvodes- och reseräkningar samt att upprätta avtal mellan handledare och doktorander och avtal för våra pensionerade professorer.
Att ge support och service och att kunna svara på frågor om regelverk och rutiner inom ovanstående arbetsområden till medarbetare och externa uppdragstagare är en naturlig del av rollen som ekonomiadministratör.
Anställningen innebär många sociala kontakter och för att trivas behöver du ha en god samarbetsförmåga och tycka om att bygga relationer med människor.
Andra förekommande administrativa uppgifter samt enklare rutinuppgifter kan också komma att ingå i anställningen.
För övrig information, kvalifikationer och behörighetskrav och för att söka tjänsten se den fullständiga annonsen på www.gu.se.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.