OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.
Beskrivning
Redovisningsavdelningen är en del av kommunledningskontoret och vi är totalt 16 medarbetare.
Vårt uppdrag är att ge råd och stöd inom redovisningsområdet till koncernens chefer, ekonomer och ekonomihandläggare. Avdelningen ansvarar för det övergripande arbetet med bokslut, kommunens redovisningsprocesser, samt kund- och leverantörsreskontra. Vi förvaltar, supportar och utvecklar koncernens ekonomisystem UBW och vår arbetsplats ligger i Bibliotekshuset i centrala Karlstad.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta med olika uppgifter kopplat till kund- och leverantörsfakturor, avstämningar, bokföring i huvudbok och på avdelningen allmänt förekommande ekonomiadministrativa uppgifter. Vi sköter också flera av koncernens bolags ekonomiadministration. Kontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl ingår i arbetsuppgifterna. Att delta i utredningsuppdrag och förbättringsarbeten kring verksamhetsmässiga rutiner, samt forum med andra ekonomiadministratörer i koncernen, ingår också i tjänsten.
Kvalifikationer
Är du den vi söker så har du lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Förutom kunskap inom redovisningsområdet söker vi dig som har sinne för helhet såväl som detaljer, är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du trivs både med självständigt arbete men har också lätt att samarbeta med andra då vi jobbar i team. Vi arbetar ständigt med utveckling och digitalisering av våra ekonomiadministrativa rutiner, och därför är god datorvana ett krav. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av IT-baserade ekonomisystem och det är meriterande med erfarenheter av ekonomisystemet UBW (f.d. Agresso) och från liknande arbetsuppgifter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.