Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Finans- och bolagsavdelningen

Brinner du för ekonomi och administration? Är du trygg, självgående och har en god servicekänsla? Då kan du vara den vi söker.

Som senior ekonomiadministratör kommer du få arbeta med ekonomihantering och administration av olika slag. Du kommer till stor del ansvara för hanteringen av donationsstiftelserna innebärande bl. a att ta fram underlag för beslut om utdelning samt bokföring. Du kommer också att sköta den löpande ekonomiadministrationen för några bolag innefattande bl. a bokföring, fakturering, reskontrahantering samt att vara behjälplig vid bokslutsprocessen. I tjänsten ingår också andra administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi, personal samt diarie- och dokumenthantering.

För att vara framgångsrik i rollen hos oss ska du vara intresserad av siffror samtidigt som du är trygg i dig själv och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du sprider glädje och motivation. Du är flexibel och tycker det är roligt med varierande uppgifter.

Din kompetens
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning som är relevant för tjänsten. Du har flerårig erfarenhet av att arbetat brett som administratör inom bland annat ekonomi, diarieföring och löpande administration. För rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i ekonomi, Office-paketet samt har viss erfarenhet av att bearbeta informationen från olika system. Det är meriterande om du arbetat med ekonomiadministration i Visma och också har erfarenhet av att arbeta i ett dokumenthanteringssystem. Vi vill att du kan arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt och arbetar i enlighet med fattade beslut och föreskrifter. Vi söker dig som är en person med mycket god samarbetsförmåga i kombination med god känsla för service. Vi lägger därmed stor vikt vid personliga egenskaper.


Om oss
Finans- och bolagsavdelningen tillhör stadskontoret och består av sju medarbetare. Avdelningens huvudsakliga ansvarsområden är finansförvaltning avseende kommunen och koncernen Jönköpings Rådhus AB. Avdelningen ansvarar också för ledning och styrning av koncernbolagen samt administrationen av moderbolaget Jönköpings Rådhus AB. Dessutom ansvarar avdelningen för förvaltningen av ett antal donationsstiftelser samt ekonomihanteringen av ett antal mindre bolag i och utanför koncernen.


För frågor, kontakta finanschef Eva Nilenfjord, tfn 036-10 5322
Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligastk)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som ekonomiadministratör!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


21 november 2024