OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOLTAK AB
Tillsammans för effektivare tjänster.
SOLTAK AB startade 2016 och är ett bolag i ständig utveckling. Bolaget har sitt kontor i Kungälv och ägs av kommunerna Kungälv, Stenungsund, Tjörn samt Lilla Edet. Dessa kommuner har givit SOLTAK AB i uppdrag att sköta deras ekonomiadministration, löneadministration samt IT-drift och -support. Syftet är att samordna och effektivisera dessa stödtjänster.
Hos oss är beslutsvägarna korta och du får vara med och utveckla ett spännande företag och våra tjänster!
Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.
SOLTAK AB är en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som Ekonomiadministratör ingår du i Ekonomiteamet som består av ca elva medarbetare och gruppchef. Gruppen arbetar med ekonomiadministration för fyra kommuner och en handfull kommunala bolag och förbund.
Vi arbetar i ekonomisystemen Agresso och EDP Future.
Vi arbetar enligt gemensamma processer och rutiner för effektiva flöden. Vi är ett gott och starkt team som arbetar fokuserat, effektivt, tillsammans med stort engagemang och hög servicegrad.
Vi utvecklas, lär oss mycket nytt, gillar vårt arbete och har roligt tillsammans!
Läs gärna mer om SOLTAK AB på vår hemsida. www.soltakab.se
ARBETSUPPGIFTER
En av våra kollegor ska vara föräldraledig så vi behöver förstärka med en ny duktig medarbetare till vår kundgrupp som hanterar kundreskontra / fakturering. Tjänsten avser ett vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir bland annat fakturering, filhantering i system, hantering av inbetalningar, påminnelser, inkasso, återbetalningar, bokföring och avstämning.
I arbetet ingår att stödja, utveckla och förbättra våra rutiner och processer samt vid behov delta i projekt.
Resten av Ekonomiteamet arbetar inom:
Leverantörsreskontra: Scanning och verifiering av fakturor, e-fakturor, påminnelser, filhantering, utbetalningar, bokföring och avstämning.
Kassa: Bokföring av kundernas transaktioner, inbetalningar, utbetalningar, bank, filhantering och avstämningar.
Vårt arbete innebär mycket kontakt och service till våra kunder samt leverantörer och kommuninvånare.
SOLTAK är under ständig utveckling så hos oss får du en spännande möjlighet att vara med och utveckla en riktigt bra verksamhet i ett starkt och positivt team i nära relation med våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, lägst YH
Du har erfarenhet av arbete inom ekonomiadministration, tycker om att arbeta i moderna ekonomisystem och trivs med att ha löpande kundkontakt.
Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarstagande och ambitiös. Du är lösningsorienterad, intresserad av utveckling och förbättringar och liksom dina kollegor vill du bidra till en god stämning.
En viktig del i arbetet är att ge god service till våra kunder. Du har ett positivt förhållningssätt, är kommunikativ och har lätt för att samarbeta både internt och externt.
Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för att klara arbetsuppgifterna.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Martin Roos
TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren
VD Bengt Gustafsson
Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren