OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Ekonomiadministratör hos Hammarö Stenforum arbetar du med att huvudsakligen hantera företagets kundfakturor och leverantörsfakturor. Du ingår i ett mindre team som hanterar området för ekonomi, butik och administration och rapporterar till ekonomichefen.
Du utgår från vårt kontor på Hammarö där du sköter arbetsuppgifterna inom ekonomiadministration, och övrig företagsadministration för bland annat webshopen. Tjänsten som Ekonomiadministratör innebär ca 50% arbete med kund/leverantörsreskontra och ca 50% uppgifter inom andra områden på företaget.
Dina huvudansvarsområden är:
Ansvarar för kund- och leverantörsreskontra. Ansvarar för inläsning av kundinbetalningar, krav- och påminnelsehantering samt administration av leverantörsfakturor. Bidrar till att utveckla existerande rutiner inom ekonomiavdelningen. Hjälper till med företagsadministrativa uppgifter, exempelvis beställning av förbrukningsmaterial, posthantering, uppdaterar webbutiken, mm. Du blir en viktig del i företaget när det gäller att vidareutveckla de interna ekonomi-/administrativa processerna i takt med att företaget växer och utvecklas.
Din profil
För att trivas med uppgifterna tror vi att du har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, eller en YH-utbildning inom ekonomi eller administration. Vi tror att du har cirka 2 års arbetslivserfarenhet där det är meriterande om du arbetat med kund/leverantörsreskontra. Har du också arbetat med annan typ av administrativa uppgifter är det också meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och du har lätt för att ta dig an nya system. Ett plus är om du arbetat i något affärssystem samt om du har vana av att systematisera information och göra den lättillgänglig för andra. Dina kunskaper i svenska i tal och skrift är mycket goda och du behärskar engelska på en god nivå.
Som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Då arbetet innebär många interna och externa kontaktytor är det viktigt att du har en god social kompetens och trivs i en servicefunktion. Du är driven och vill utvecklas. Du ser sällan problem i vardagen utan tar dig an ditt arbete med en positiv inställning och arbetar lösningsfokuserat. Du trivs att arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga och arbetar effektivt ihop med andra.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka både dina och företagets rutiner. Du får ett gäng trevliga och engagerade kollegor som brinner för utveckling, engagemang och hårt arbete. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett företag där vi internt har en nära dialog för att gemensamt hitta en väg framåt och utvecklas tillsammans. Vi stöttar varandra och värnar om trivsel och samarbete genom hela företaget. Du får dessutom chansen att utvecklas och bli involverad i fler områden inom företaget.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten besvaras dessa av Anna Lilleng, ekonomichef, tfn. 070-649 08 44 e-mail anna@hammarostenforum.com.
Varmt välkommen med din ansökan, snart som möjligt, men senast 2022-02-25. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därav tillsättas innan sista ansökningsdatum.