Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås!

På vård- och omsorgsförvaltningen är vi idag cirka 1400 medarbetare som med vår samlade kunskap och yrkesvana ger alingsåsarna omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. Vi möter våra vårdtagare, brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla.

Förvaltningen består av förvaltningskontor samt avdelningar myndighet, hälso-och sjukvård, äldreboende, hemtjänst, LSS personlig assistans och stöd samt LSS boende och arbete. Förvaltningskontoret består av fem enheter; ekonomi, kansli, kvalitet, teknik och service.

Tjänsten är placerad under en enhetschef på kanslienheten. Enheten är ny och fler rekryteringar kommer att ske under våren. Enheten är i dagsläget planerad att bestå av fyra medarbetare. Våra kontor är belägna i centrala Alingsås med närhet till såväl buss- som tågförbindelser. Vår enhet drivs av en stark framåtanda där vi vill utvecklas och växa tillsammans och söker dig som vill dela det med oss.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är intresserad av en spännande tjänst som ekonomiadministratör på vård och omsorgsförvaltningen. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta med flera olika saker som kan variera över tiden. Ditt huvudsakliga uppdrag är att arbeta med leverantörs-, kundfakturor och kommunala avgifter. Andra arbetsuppgifter kan till exempel vara kodunderhåll, avstämningar och framtagande av rapporter.

Förvaltningen har stort fokus på ökad digitalisering och varför vi ser positivt på personer som bidrar till digitaliseringsarbetet. I takt med ökad digitalisering och andra orsaker kommer verksamhetens behov att förändras varför dina arbetsuppgifter kommer att förändras. Det är därför av vikt att du har lätt att anpassa dig till förändrade arbetssätt. I vissa perioder, till exempel kring bokslut, kan arbetet intensifieras och det är viktigt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Som person är du noggrann och ansvarsfull, kan arbeta självständigt samt har förmågan att utreda, prioritera och strukturera. Tjänsten innebär interna och externa kontakter varför vi ser det som väsentligt med en god samarbetsförmåga och lätt för att samarbeta med andra. Arbetets karaktär ställer höga krav på noggrannhet, ordning och reda varför du bör vara organiserad, noggrann och strukturerad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har goda kunskaper inom ekonomi och att du har kunskaper av fakturering och bokföring. För uppdraget krävs en god pedagogisk förmåga och att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det krävs att du har god datorvana där du behärskar ekonomisystem och Excel.

Vi vill dessutom att du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp, har lätt för att samarbeta och har en hög servicekänsla. Du är noggrann och strukturerad och du håller uppsatta deadlines. Som person har du en positiv inställning, är förändringsbenägen och medverkar gärna i ekonomiavdelningens utvecklingsarbete. Vidare är du bra på att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer i verksamheten. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

ÖVRIGT
På www.alingsas.se/jobb kan du läsa mer om dina förmåner som medarbetare hos oss.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024