Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiadministratör arbetar du på Avdelningen för verksamhetsstöd, med placering på Administrativa enheten. Enheten ger stöd och service till hela myndigheten inom områdena ekonomi, upphandling, arkiv, registratur, reception, lokaler och vaktmästeri.

Om jobbet
Du arbetar brett inom redovisningsområdet såväl med den löpande redovisningen som med bokslut. Den löpande redovisningen omfattar bland annat fakturahantering, tidredovisning och anläggningsredovisning samt kontroller och kontoavstämningar. Arbetet innefattar även deltagande i förekommande utvecklingsaktiviteter. Andra viktiga arbetsuppgifter är månadsavslut och årsbokslut inkluderande rapportering av ekonomiska uppgifter till regeringen (i systemet Hermes).

I arbetet ingår även att ta fram rutinbeskrivningar och dokumentation samt registervård och systemadministration. Du deltar också i olika löpande redovisningsfrågor och ger stöd och handledning till medarbetare och chefer i frågor avseende ekonomiadministration.

Din profil
Du har minst gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi, samt flerårig erfarenhet av arbete som ekonomi-/redovisningsassistent. Du har goda kunskaper inom redovisningsområdet och erfarenhet av statlig redovisning på myndighet. Dina kunskaper i Office-paketet, i första hand Excel, är goda och du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har arbetat i ekonomisystemet Agresso och fakturasystemet Proceedo.

Som person är du ansvarstagande, noggrann, strukturerad och analytisk. Du har god initiativförmåga och tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp. Då du kontinuerligt samarbetar med chefer och medarbetare inom myndigheten är det av stor vikt att du trivs i en roll med många kontaktytor och att du har en mycket god servicekänsla. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort är Karlstad.

Vill du få mer information? 
Mer information om anställningen får du av enhetschef Roger Larsson. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Hult för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. 
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2022/6.

Senast den 18 mars 2022vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


21 november 2024