Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Företaget är ett privatägt familjeföretag som tillhandahåller service, maskiner, robotar, underhållsartiklar samt reservdelar inom plastindustrin på den svenska marknaden. Företaget har högt i tak där ingenting anses vara omöjligt och tror på långsiktighet i det de gör. Deras fokus är att växa med kunden genom att vara en enkel och värdefull samarbetspartner.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker inledningsvis via oss på EMPLOID, med goda chanser att bli överrekryterad av kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
I rollen som ekonomiadministratör kommer du arbeta brett och ha en nyckelroll på företagets ekonomiavdelning. Du kommer arbeta med reskontrahantering, hantera hela fakturaflödet gällande kund- och leverantörsfakturor samt orderhantering. Du ansvarar även över administrativa arbetsuppgifter såsom registrering av nya leverantörer och kunder i företagets system. Du kommer mer specifikt att arbeta med:
- Kund- och leverantörreskontra
- Matchning av leverantörsfakturor mot inköpsordrar i SAP
- Provisionsavstämningar
- Intrastatrapportering
- Hantera och följa upp reklamationsärenden
- Inköp av kontorsmaterial
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som ekonomiadministratör tror vi att du har en generell förståelse för ekonomi och trivs att arbeta i en administrativ roll. Mer specifikt krävs:
- Dokumenterad erfarenhet av ekonomiadministration
- Erfarenhet av kund- och leverantörreskontra
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter generellt samt orderhantering
- Goda kunskaper i Office-paketet och ERP-system
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund är du driven, social och utåtriktad. Du kommer tillhöra ett familjärt team och bör känna dig bekväm med att arbeta nära dina kollegor. Du har viljan att utvecklas och besitter en god kommunikativ förmåga. I ditt arbete är du lösningsorienterad och noggrann samt är mån om att saker och ting blir rätt från början. Dessutom trivs du med att interagera med kunder på såväl engelska som svenska via mail och telefon.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Deltid, 50 %
Arbetstider: Enligt överenskommelse
Plats: Lund
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, administration, administratör, ekonom, ekonomiassistent, kundreskontra, leverantörreskontra, leverantörsfakturor, fakturering, redovisning, löpande redovisning, lön, Lund, Malmö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 21 mars 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


21 november 2024