Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Kanslifunktionen är den centrala stödfunktionen till kommunens verksamheter som ansvarar för nämndadministration, reception, ekonomiadministration, arkiv, juridik och registratur. Vi ger stöd åt kommunens alla nämnder och verksamheter och har nära kontakter med både politiker, tjänstemän och kommuninvånare.

Vi söker en serviceinriktad och driven medarbetare till vårt team med stort intresse för ekonomiadministration och service.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Är du strukturerad, serviceinriktad, har ett öga för administrativa processer och vill få möjlighet att vara med att påverka och utveckla det framtida arbetet tillsammans med ett härligt team?
Som ekonomiadministratör arbetar du i ett team som ansvarar för reception, växel och ekonomiadministration. Du kommer även att utföra mer kvalificerade ekonomuppgifter. Vi strävar efter att ge ett gott bemötande och god service till våra kommuninvånare och medarbetare i Tranemo kommun.
Det innebär bland annat att:

• Leverantörsreskontra och kundreskontra
• Löpande bokföring
• Fakturahantering
• Samordning av försäkringar
• Vanligt förekommande ekonomuppgifter
• Systemadministration
• Bemanna kommunens reception och växel

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och ser gärna att du har en vidareutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet av administrativt arbete med inriktning mot reception är meriterade och erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete är ett krav. Erfarenhet av liknande arbete i ekonomisystemet Agresso är meriterande.

Du är noggrann och har en hög känsla för service och som person är du social och tycker om att arbeta nära kunden. Du har en god förmåga att strukturera din dag. Du kan självständigt planera och utföra dina uppgifter och är trygg i din yrkesroll. Du är samtidigt en lagspelare med positiv attityd och energi och delar vår mening att allt är möjligt!

Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Funktionschef Anna-Clara Ringnes
0325-57 60 25

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


21 november 2024