Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Institutionen för biologi och miljövetenskaps verksamhet bedrivs på tre olika platser, GU:s lokaler i Göteborgs botaniska trädgård, på Medicinaregatan 18A i Göteborg samt på Kristineberg marina forskningsstation som drivs av den Marina infrastrukturen vid Göteborgs universitet. Den aktuella tjänsten är förlagd till Göteborg.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör arbetar du med varierande administrativa uppgifter, främst inom ekonomiområdet och till en viss del med personaladministration. Du ingår i ett administrativt team på sju personer.

De arbetsuppgifter som ingår är löpande ekonomiadministrativa uppgifter som till exempel leverantörs- och kundfakturor samt hantering av internfakturor, bokföring, utbetalningar och eventuella omföringar. Du behöver hålla dig uppdaterad inom aktuella regelverk för fakturering och fakturahantering och är institutionens första kontaktperson inom området. Som ekonomiadministratör bistår du institutionens ekonomer i budget- och bokslutsarbetet och är behjälplig vid projektredovisningar. Du är också ansvarig för egna projektredovisningar vilket innebär kontinuerligt stöd till ansvarig projektledare.

I tjänsten ingår det även stöttning inom personaladministrationen med arbetsuppgifter kopplat till reserelaterade frågor och hantering av utländska gästforskare. Arkivering, diarieföring samt övrig dokumenthantering ingår också i arbetsuppgifterna. Arbetsuppgifterna kommer att kunna variera över tid beroende på institutionens behov och bemanning.

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömmer likvärdig är ett krav. Du ska ha några års erfarenhet av ekonomiadministration och bokföring. Har du erfarenhet av att arbeta inom universitets- och högskolesektorn ser vi det som mycket meriterande. Arbetsuppgifterna utförs i en rad olika digitala system och du förväntas ha en välutvecklad vana och förståelse för att arbeta i sådanna. Arbetet kräver att du har ett digitalt arbetssätt med mycket goda kunskaper i Officepaketet och Sharepoint. En förutsättning för arbetet är kunskap i god bokföringssed.

Ytterligare krav för anställningen är erfarenhet av att arbeta med uppföljning i Agresso och Agresso web, inköpssystemet Visma Proceedo samt erfarenhet av att arbeta i Gudok.

Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med medarbetare och externa kontakter behöver du ha goda kommunikativa och pedagogiska färdigheter, samt ha lätt för att samarbeta. God förmåga att muntligt och skriftligt kommunicera på engelska är ett krav då vi arbetar i en internationell miljö. Du ska ha ett proaktivt och serviceinriktat arbetssätt och har förmågan att utföra dina uppgifter med stor noggrannhet.

Vi lägger stor vikt vid din förmåga att ta till dig kunskap om gällande regelverk och tillämpning av dessa. Du är skicklig på att planera ditt arbete, ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Stor vikt kommer att läggas vid tidigare meriter samt personlig lämplighet.

Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning 100%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Ansökan ska innehålla:


• Ett personligt brev med beskrivning av dina erfarenheter och hur du uppfyller de kriterier som anges i annonsen
• Meritförteckning (CV)
• Examensbevis

Kontaktuppgifter för anställningen
Anna Berggren, administrativ chef
tel. 076-618 48 96
e-post: anna.berggren@bioenv.gu.se

Henrik Aronsson, professor och prefekt
tel. +46 31 786 48 02
e-post: henrik.aronsson@bioenv.gu.se

Websida: https://bioenv.gu.se/

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-04-13.

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

 


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


21 november 2024