OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Ekonomiadministratör
Handelshögskolan är en av Göteborgs universitets fakulteter. Vi är ca 500 medarbetare fördelat på fyra institutioner och två forskningsenheter, en enhet som hanterar våra mastersprogram samt fakultetskansliet. Handelshögskolans fakultetskansli är en specialistfunktion som arbetar på delegation från dekanus (rektor) med syftet att främja utvecklingen av Handelshögskolan. Här finns fakultetsgemensamma stödfunktioner som bland annat kommunikation, ekonomi, samordning för utbildnings- och forskningsfrågor och HR.
Vi söker nu en ekonomiadministratör till fakultetskansliet. Att arbeta på Handelshögskolan innebär att du får arbeta i en inspirerande kontext där utbildning, forskning och studenter är i fokus. Den här rollen passar dig som har ett öga för detaljer, trivs med att arbeta självständigt och har en hög känsla för service.
Arbetsuppgifter
Arbetet som ekonomiadministratör vid Handelshögskolans fakultetskansli är varierat och spänner över fler delar inom ekonomiområdet. Som ekonomiadministratör arbetar du med redovisning där en stor del av uppgifterna är löpande hantering av leverantörs- och kundfakturor. Arbetet omfattar också arvodes- och granskning av reseräkningar samt övriga ersättningar. I uppgifterna ingår även löpande uppföljning av de olika verksamheterna samt att medverka i budget och bokslutsprocessen på Handelshögskolan.
Du har ett nära samarbete med cheferna på de olika avdelningarna och fungerar som ett stöd vid huvudsakligen redovisningsfrågor, men också övriga ekonomiska frågor. Du har också rollen som inköpskoordinator.
Göteborgs universitet använder i huvudsak ekonomisystem Agresso, Lönesystem Primula, inköpssystem Proceedo, samt budgetsystem Panorama.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
◦ Ekonomisk utbildning, gärna med inriktning mot redovisning.
◦ Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter som beskrivs ovan.
◦ Goda kunskaper i Excel.
◦ Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, främst på svenska men även på engelska.
För tjänsten är det meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi. Erfarenhet av redovisningsarbete inom en större organisation är också meriterande, samt kunskap om, och erfarenhet av arbete från universitets- och högskolesektorn.
Arbetsuppgifterna utförs i ett antal system och du bör därför ha en utvecklad systemförståelse och ett digitalt arbetssätt. Tidigare erfarenhet av stora ekonomi- och personaladministrativa system är meriterande.
Du är skicklig på att självständigt planera och prioritera ditt arbete, du fokuserar på möjligheter och är en problemlösare med ett prestigelöst förhållningssätt.
Du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad med god kommunikativ förmåga.
Vi gör en helhetsbedömning och kommer att anställa den som bedöms ha de bästa förutsättningarna att utföra ovan nämnda arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid Handelshögskolans fakultetskansli. Tillträde enligt överenskommelse, provanställning kan komma att tillämpas.
Göteborgs universitet är en statlig myndighet och med det följer ett antal förmåner som anställd. Bland annat erbjuder vi friskvårsbidrag och friskvårdstimma, semesterdagar innevarande år som följer med åldersintervall (29 dagar, 31 dagar samt 35 dagar) samt flextidsavtal.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen eller anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta personalhandläggare Frida Nilsson: 0766-181304/frida.nilsson@handels.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 25 april 2022
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.