OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läkemedelsverkets uppgift är att se till att den enskilde patienten, hälso- och sjukvården samt djursjukvården får tillgång till säkra och effektiva läkemedel av god kvalitet och att dessa används ändamålsenligt och kostnadseffektivt. Till denna uppgift hör även att tillhandahålla information till allmänheten via Läkemedelsupplysningen. Vi är dessutom tillsynsmyndighet för kosmetika och hygienprodukter samt för tillverkare och produkter inom medicinteknik. Till våra uppgifter hör också tillståndsgivning och tillsyn över legal hantering av narkotika samt tillståndsgivning för apoteksverksamhet. Inom Läkemedelsverkets organisation finns också Giftinformationscentralen. Vi är cirka 700 anställda, varav många farmacevter och läkare. Läkemedelsverket lyder under Socialdepartementet och verksamheten är i huvudsak avgiftsfinansierad.
Beskrivning av enhet/verksamhet
Ekonomienheten består av ca 20 personer uppdelade på fyra grupper. Du kommer att tillhöra redovisningsgruppen som består av 5 personer. Vi sitter i trevliga lokaler på Uppsala Science Park området.
Arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiadministratör som kommer att jobba i ekonomisystemet Agresso och i elektroniska fakturahanteringssystemet (EFH). Arbetet innebär täta kontakter med anställda i verksamheten och kunder och leverantörer. Reskontragruppen inom redovisningsgruppen jobbar i team och alla har varsitt ansvarsområde, men arbetsuppgifterna ska kunna hanteras av teamets alla medlemmar.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• hantering av leverantörsfakturor
• leverantörsreskontra
• utbetalningar
• avstämningar
• kontering/bokföring
• anläggningsredovisning
• kundfakturering
• kundreskontra
• kundinbetalningar
• påminnelsehantering
• inkassohantering
• tidredovisningsadministration
• allmänna göromål på ekonomienheten
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har motsvarande kunskaper och har stort intresse för ekonomi. Du har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi, kundreskontra, leverantörsreskontra och har dessutom jobbat i ett elektroniskt fakturahanteringssystem. Du ska vara van att hantera större mängder fakturor.
Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll är du lätt att samarbeta med, kommunikativ och trivs med att ha mycket kontakt med verksamheten. Du gillar att arbeta med större mängder fakturor och levererar med kvalitet. Vid tillfälliga toppar är du beredd att hugga i lite extra och du gillar att utveckla nya arbetssätt. Andra viktiga egenskaper för arbetet är noggrannhet, stresstålighet, uthållighet och serviceanda.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdagen: 20140622
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Verksamhetsplanering och Uppföljning
Diarienummer: 2.4.1-2014-025903
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Kontakt
Om det här låter intressant är du välkommen att kontakta tf gruppchef Katarina Olsson i redovisningsgruppen. Du kan även kontakta den fackliga företrädaren Larisa Borisova-Jan, SACO. Vi finns på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@mpa.se
Välkommen med din ansökan via vår hemsida, www.mpa.se!