OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Personalenheten är universitetets gemensamma personalfunktion. Enhetens uppdrag är att driva, samordna och stödja utvecklingen av universitets arbetsgivarpolitik, så att Göteborgs universitet kan vidareutveckla sin ställning som en attraktiv arbetsgivare och bedriva en verksamhet som bygger på kompletta akademiska miljöer.
Personalenheten består av ett 30-tal anställda som arbetar med att utveckla och tillhandahålla gemensamma policys, stödjande processer, HR-system, organisationsutveckling och utvecklingsprogram för chefer, ledare och medarbetare.
Du kommer att ingå i sektionen för personalekonomi och systemstöd. Sektionen ansvarar för frågor inom intern styrning och kontroll, förvaltning och utveckling av personaladministrativa processer och verktyg, samordning av pensionsfrågor samt frågor kopplade till lönehantering. I sektionens uppdrag ingår även frågor inom uppföljning, nyckeltal samt utbildning inom ansvarsområden. Som kollegor kommer du att ha specialister, handläggare, systemförvaltare och administratörer.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består framför allt av löpande ekonomiadministration i form av lönerelaterade ekonomiuppgifter, handläggning av utländska arvoden samt stöd och support till institutionerna inom området. Även månadsvisa avstämningar av enhetens balanskonton samt administration avseende enhetens resebeställningar och inköp kan komma att ingå i arbetsuppgifterna. Dessutom kan bokslutsarbete, exempelvis upprättande av specifikationer, vara aktuellt.
Även andra arbetsuppgifter kan komma att ingå i tjänsten och anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.
Kvalifikationer
Du har både utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Du är strukturerad, noggrann, kommunikativ och har lätt att samarbeta med olika människor. Du är även flexibel, prestigelös och serviceinriktad och kan prioritera och organisera arbetet utifrån arbetsbelastning och tidplaner.
Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso, inköpssystemet Proceedo samt lönesystemet Primula är meriterande. Kunskap om regelverk relevant för ovan beskrivna arbetsuppgifter och erfarenhet av administration av utlandsbetalningar är också meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift på både engelska och svenska. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Anställning
Anställningen är ett vikariat på heltid med omfattning 100%. Anställningen är tidsbegränsad tillsvidare dock längst t o m 2024-04-30, eller tills ordinarie befattningshavare är åter i tjänst. Förlängning kan komma att aktualiseras. Placering tills vidare vid sektionen för personalekonomi och systemstöd vid personalenheten. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Laura Ojanen Prytz, 031-786 1076 eller laura.ojanen.prytz@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 23 februari.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.