Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomiadministration och söker nya utmaningar? Är du även en serviceinriktad person som inte är rädd för att kavla upp armarna och fatta beslut? Då kan du vara den vi söker till ett uppdrag för kunds räkning i en roll som ekonomiadministratör. 

Uppdraget är på heltid och sträcker from 2023-03-01 t.o.m 2023-09-30 och du kommer att arbeta dagtid. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta natalie.rylander@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: 
Ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso)
Support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360)
Löpande operativt arbete inom ekonomi – t ex budget, uppföljning och bokslut
Löpande operativt arbete inom administration
Intranätet/extern webb
Service och support till områdeschef och områdets ledningsgrupp.
Minnesanteckningar vid möten
Stöd vid introduktion av nyanställda


Kvalifikationer
För att du ska vara aktuell för denna roll ser vi att du som söker har:
 Erfarenhet av arbete åt en offentlig myndighet
 Goda kunskaper i diariesystemet Public 360, eller likvärdigt
 God kunskaper i ekonomisystemet Agresso
God kunskaper i Microsoft programmet Adobe 
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är en förutsättning för tjänsten.
  God data- och IT-vana är en självklarhet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du har hög serviceanda och samarbetsförmåga. Du har lätt att knyta an till sina medarbetare. Vidare ser vi att du är strukturerad och initiativtagare. Du är bekväm och van i att arbeta självständig och har inga problem att fatta egna beslut.  

Erfarenhet
Minst tre 3 års erfarenhet av kvalificerat administrativt och ekonomiadministrativt arbete.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024