OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Beskrivning av verksamheten
Kommunstyrelseförvaltningens ekonomiavdelning arbetar nära förvaltningarna och övriga avdelningar.
Ekonomiavdelningen har ett övergripande ansvar för hela kommunen gällande planering, budgetering, uppföljning, redovisning och utvärdering. Totalt på ekonomiavdelningen finns ca 40 medarbetare. Du kommer tillhöra enheten för koncern- och finansredovisning och arbeta i gruppen redovisningsadministration som arbetar med kund- och leverantörsreskontra, kommunens in- och utbetalningar, bankadministration, lönefil samt redovisningsfrågor kopplade till lön. Gruppen består av sju personer.
Ditt uppdrag
Som ekonomiadministratör i den redovisningsadministrativa gruppen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att arbeta med kommunens kund- och leverantörsreskontra. Att arbeta med kundreskontra innebär bland annat kundfakturering, påminnelser- och kravhantering och du kommer dagligen ha kontakt med kommunens interna och externa kunder via mail och telefon. Arbetet med leverantörsreskontra innebär bland annat att lägga upp leverantörer, arbeta i "loggen", registrera utanordningar och att ha kontakt med kommunens leverantörer via mail och telefon samt stötta användare ute i verksamheten.
I tjänsten igår också att ge service, utbilda och informera chefer och personal ute i verksamheterna, vara backup för varandra vid behov och andra förekommande arbetsuppgifter inom gruppen. Du behöver ta ett aktivt ansvar för de egna och gruppens arbetsuppgifter och bidra till att utveckla rutiner och processer. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd.
Dina kvalifikationer
- Lägst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning alt likvärdig utbildning eller erfarenhet
- Flera års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Officepaketet
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i svenska, både skriftligt och muntligt
Meriterande
- Om du arbetat i ERP (fd Agresso) och Proceedo
- Förstår och är intresserad av IT-system och digital utveckling
- Erfarenhet inom offentlig- och kommunal sektor
Din kompetens
För att lyckas i tjänsten som ekonomiadministratör hos oss behöver du vara flexibel, noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad. Du bidrar också till en bra arbetsmiljö. Du är logisk och har förmåga att se både helheter och detaljer beroende på vad arbetsuppgiften kräver. Vi ser vikten av att du på ett pedagogiskt sätt kan beskriva ekonomiska samband för en icke-ekonom. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är prestigelös och tar gärna initiativ. Du har förmåga att prioritera ditt arbete och utföra dina arbetsuppgifter noggrant och med bra kvalitet. Rollen innebär kontakter både internt och externt och förutsätter att du har ett engagemang, är delaktig och skapar goda relationer.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och självständigt arbete i en intressant organisation med många olika verksamheter. Vi sitter i luftiga, rymliga lokaler nära Haninge centrum och med goda kommunikationer. Friskvårdsbidrag, eget gym i kommunhuset, klämdagar och semesterväxling är några av våra förmåner. Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra anställda avseende ålder, kön och etnisk tillhörighet ger ökade möjligheter att erbjuda kommunens invånare en service med god kvalitet.
Välkommen med din ansökan!