OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad inom Kommunledningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar med kommunövergripande strategiska frågor och ger stöd och service till hela kommunen, näringsliv, organisationer samt kommunens politiska ledning.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att hantera leverantörsfakturor och vara behjälplig vid leverantörs- och kundkontakter. Du kommer också att löpande arbeta med redovisning och projektadministration. Vi arbetar i ekonomisystemet UNIT4 ERP.
I rollen kommer du också vara ett stöd till övriga i ekonomistaben och arbete med exempelvis internkontroll, vara ett stöd vid budget-, boksluts- och prognosarbete samt utbilda och informera kring fakturahantering.
Din arbetsplats
Ekonomistaben bidrar till att kommunen upprätthåller en god och hållbar ekonomisk hushållning på kort och lång sikt. Detta sker genom ekonomistyrningsregler, budgetering och uppföljning, i syfte att ha god ekonomisk kontroll på kostnader och intäkter och säkerställa en kostnadseffektiv och ändamålsenlig verksamhet i kommunen. Övriga ansvarsområden inom Ekonomistaben är kommunövergripande lokalförsörjning, beställningsansvar för upphandling, ekonomiadministration och kommunens finansverksamhet. Ekonomistaben består av 15 medarbetare och i din arbetsgrupp kommer du att ha ett nära samarbete med kommunledningsförvaltningens ekonomichef och controller.
Arbetsplatsen ligger i Stadshuset i centrala Linköping. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag.
Du som söker
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och har du även eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet ser vi det som meriterande. Vi vill att du har erfarenhet från att ha arbetat inom ekonomiadministration och att du också har god förståelse för ekonomiska begrepp. Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av ekonomisystem ser vi som meriterande. För rollen krävs det goda kunskaper i svenska i tal och skrift, då du kommer ha mycket kontakter och följa upp både internt inom organisationen samt externt.
För att lyckas i uppdraget söker vi dig som är självgående, noggrann och tar ansvar för dina uppgifter och för utvecklingen framåt inom ditt arbetsområde. Du planerar och prioriterar ditt arbete självständigt och på ett effektivt sätt och du har en god vana av att sätta upp och leverera inom givna tidsramar. Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Vidare är du tillmötesgående i ditt bemötande och samarbetar bra med andra människor.
Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 10959
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?