Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Brinner du för administration och har god ekonomisk förståelse? Letar du efter en roll med varierande arbetsuppgifter i en familjär organisation? Då kan detta vara något för dig!

Om företaget
Med uppskattade produkter, kundfokus och stort engagemang i vårt team, har Germa under en längre tid varit och är framgångsrika i våra utvalda marknadssegment inom medicintekniska produkter och flygförarutrustning. Nu är vi redo att ta nästa kliv i företagets positiva utveckling. Tillsammans med dig, vill vi bygga vidare och bredda vårt erbjudande till våra samarbetspartners. Vi brinner för att utveckla och tillverka högkvalitativa produkter man kan lita på, och som skapar trygghet i de kritiska situationer och utmaningar som våra användare ställs inför. Vi vill att du som medarbetare ska trivas och lyckas på Germa, och vi välkomnar dig till en arbetsplats med en positiv och familjär företagskultur, där öppenhet och tillit ligger oss varmt om hjärtat. Läs mer om oss på www.germa.se.

Vår verksamhet växer och därför söker vi nu en ekonomiadministratör som kan komplettera vårt team. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med vår Controller. Du får ett mycket varierat arbete som innehåller olika administrativa uppgifter. Här kommer du vara behjälplig med arbetsuppgifter så som orderhantering, fakturering, fraktbokning och övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter. På sikt kan det även komma att ingå uppgifter så som kundservice, kund- och leverantörsreskontra, intrastat/SCB statistik, registrering och lönehantering.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av liknande roll, du har god ekonomisk förståelse samt bra administrativ förmåga. Vidare har du genomfört ekonomisk utbildning, på minst gymnasienivå. Du brinner för administration och drivs av att arbeta brett och varierat!
God datorvana och erfarenhet av arbete i affärssystem samt Excel är ett krav. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, och vi ser det som starkt meriterande om du även har kunskaper i tyska och/ eller franska.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Vi söker dig som är positiv, drivande samt är van vid att ge god service åt såväl kunder som kollegor. Du är flexibel, har god initiativförmåga och är van vid att arbeta självständigt. Dessutom är du strukturerad och noggrann med att hålla deadlines. För att lyckas i rollen krävs det att du är van vid att växla mellan arbetsuppgifter och gillar att jobba i team.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på Germas kontor på Näsby industriområde, men du kommer även ha möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan när du blivit trygg i dina arbetsuppgifter, och det fungerar med verksamheten. Tillsättning sker snarast efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 18 maj 2023.

För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell, 044 - 590 65 02.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 18 maj 2023

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


21 november 2024