OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Som ekonomiadministratör på Sociala omsorgsförvaltningen är du placerad på ekonomifunktionen som är en stödfunktion och som ansvarar för ekonomiprocesserna i förvaltningen. Funktionen stödjer förvaltningen både strategiskt och operativt i dessa frågor.
Som ekonomiadministratör arbetar du på uppdrag av chef för ekonomifunktionen och i ett nära samarbete med förvaltningens chefer och stödfunktioner. Vi strävar efter att arbeta proaktivt och att med hög kompetens och professionalitet ge stöd i ekonomiarbetet på ett sätt som skapar mervärde för verksamheterna.
Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta i en bred roll med flera olika ekonomiadministrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak löpande fakturahantering i leverantörs- och kundreskontra. Du kommer dessutom arbeta med kontering och kontroll av myndighetsfakturor, administration av behörigheter och attestregler, internkontroll, utbildning i ekonomisystemet Agresso, bokföring och interndebiteringar, samt övriga ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.
I tjänsten ingår även att tillsammans med andra medarbetare på enheten, utveckla gemensamma processer och rutiner.
För att lyckas hos oss och trivas i rollen ser vi att du har:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Aktuell erfarenhet av löpande ekonomiarbete med reskontra och bokföring
- God förmåga att ge service och support både via mejl och telefon
- God vana att arbeta med Officepaketet
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Det är meritande om du har erfarenhet av:
- Arbete i Agresso eller annat stort ekonomisystem
- Kunskap och stort intresse för teknik, system och processer
- Ekonomiarbete i en politiskt styrd organisation, gärna inom kommunal sektor
För att lyckas i rollen har du förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och att effektivt prioritera i arbetet. Du förväntas ha en hög känsla för service och ett flexibelt arbetssätt. Då tjänsten innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad, kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att förklara komplicerade saker på ett enkelt och pedagogiskt sätt så att andra lätt kan ta till sig ditt budskap.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer även att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det ekonomiska arbetet på enheten samt bidra till dess framtida utveckling.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling.
Läs mer om Borås Stads personalförmåner
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag