Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

vid Institutionen för biokemi och biofysik. Sista ansökningsdag: 2023-10-20.


Institutionen för biokemi och biofysik består av ca 250 personer, varav ca 60 är doktorander. Institutionen bedriver utbildning och forskning, den senare spänner över ett brett område och är inom många av projekten av absolut högsta världsklass. Den teknisk-administrativa personalen är uppdelad i tre sektioner, ekonomi, HR och teknik. Totalt består den teknisk-administrativa avdelningen av 16 personer inklusive den administrativa chefen.
Vi söker en ekonomiadministratör som är noggrann, strukturerad, gillar siffror och att arbeta i högt tempo då vi har många fakturor och utlägg som ska hanteras och bearbetas. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor.

Arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra den ekonomiska sektionen som består av tre ekonomer och två ekonomiadministratörer, sektionen leds av en samordnare. Som ekonomiadministratör arbetar du med en stor bredd av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Din främsta uppgift blir att hantera kund- och leverantörsfakturor, e-handel, inköp och upphandlingar, omföringar samt anläggningsregistrering i vårt ekonomisystem. Du kommer också arbeta med sinkansökningar, utbetalningar till opponenter, reseräkningar samt utlägg i vårt personalsystem. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma.

Kvalifikationer
Du har som lägst en avslutad gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl både tal och skrift samt vidare hanterar MS Office-paketet utan svårigheter. Erfarenhet av att arbeta med upphandlingar, ekonomisystemet Raindance eller personalsystemet Primula ses som extra meriterande, även erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet ses som meriterande.

Vi söker dig som har en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete och kan prioritera när det behövs. Du är öppen, positiv, social och trivs i rollen som administratör och med att ge god service och ha många bollar i luften. Du är vidare stresstålig och flexibel samt ska kunna arbeta lika bra i grupp som självständigt. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, ekonomisamordnare Karin Häggbom Sandberg karin.haggbom.sandberg@dbb.su.se eller HR-samordnare My Jegenberg my.jegenberg@dbb.su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Liknande jobb


21 november 2024