OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs med att ha många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter? Vi på OIO, i samarbete med vår partner, söker nu dig som är intresserad av en roll med fokus på ekonomi och administrativa uppgifter. I denna roll finns gott om möjligheter till personlig utveckling och tillväxt. Företaget befinner sig i en spännande förändringsprocess där du kommer att vara en viktig del. Vi ser gärna att du är initiativrik och prestigelös i ditt arbete.
Om tjänsten
I den här tjänsten kommer du att ha en central position i organisationen och ansvara för hanteringen av ekonomiadministrationen. Tillsammans med ekonomichefen kommer du att sköta bokföring samt administrera leverantörs- och kundfakturor. Detta inkluderar att dagligen hantera kontakter med leverantörer, kunder och personal angående fakturor. Du kommer också att ta hand om den administrativa sidan av en del kontorstjänster.
Sammanfattning av de vanligaste arbetsuppgifterna:
Fakturahantering
Hantering av order
Inköp av kontorsmaterial
Daglig kontakt med leverantörer, kunder och personal
Telefon- och mejlsvar
Systemadministration
Din roll kommer att vara bred och koordinerande, med många kontaktytor både internt och externt. Här finns utrymme att utveckla och anpassa rollen efter dina kompetenser, men ett intresse för ekonomi är grundläggande. Vi uppskattar att du kommer med egna idéer om hur arbetsprocesserna kan effektiviseras och utvecklas.
Vi söker dig som
Har grundläggande kunskaper inom ekonomi
Har erfarenhet inom av administrativa arbetsuppgifter
Har erfarenhet av koordinerande arbetsuppgifter
Har god datorvana
Meriterande om du även har:
Arbetat med kund- och leverantörsfakturor
Arbetat i ekonomisystem eller ärendehanteringssystem
För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du vara prestigelös och hjälpsam, då du kommer att hantera allt från ekonomi till vanliga kontorsuppgifter. Eftersom rollen är bred och koordinerande är det viktigt att du kan ta egna initiativ och prioritera uppgifter. Du behöver vara bra på samarbete och villig att stötta andra, eftersom rollen ofta är involverad i alla avdelningar och med all personal. Din sociala kompetens värderar vi högt, då tjänsten innebär mycket kontakt med människor. Vi letar efter en driven person som vill växa med rollen och vara med på en spännande tillväxtresa.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag genom OIO på 6 månader med ambition att få anställning direkt hos kund.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: så snart som möjligt
Placering: Göteborg
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.