OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektionen för betalningar, Förvaltningsavdelningen
Är du strukturerad, serviceinriktad och trivs med varierande ekonomiadministrativa arbetsuppgifter?
Då kan rollen som ekonomiadministratör vara något för dig.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
I befattningen ingår att löpande arbeta med både svenska och utländska betalningar samt att varje dag återredovisa betalfilerna. Du ingår i ett väl sammansvetsat team tillsammans med två andra medarbetare. I rollen ingår även att genomföra månadsavstämningar, hantera ärenden som inkommer i ärendehanteringssystem och funktionsbrevlåda, kundfakturering, inbetalningar, bokföring, registrering av fakturor i ekonomisystemet samt att vid behov arbeta med utveckling av processer och interna rutiner.
Du bidrar även i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter.
Du behöver ha lätt för att skapa goda kontakter med våra intressenter. Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet i kombination med dina personliga egenskaper.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se
Din bakgrund
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning inom ekonomiområdet eller med samhällsinriktning. Vi ser även att du har god kunskap om redovisningsprinciper och god redovisningssed. Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som tex. arbete med betalningar, återredovisning, betalfiler, kundfakturering, och bokföring.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i systemen Unit4 ERP (Agresso) och Proceedo. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbetat i statlig myndighet. Du har goda kunskaper i Office-paketet (word och excel).
Dina egenskaper
För rollen krävs att du är noggrann och strukturerad. Du behöver även vara serviceinriktad och pedagogisk i din roll. Vi ser även gärna att du har god samarbetsförmåga.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidare anställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Per Apelgren, som är sektionschef på 08-405 42 42 eller rekryteringsspecialist Isabella Granström som nås på 08-405 58 91. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars
Vestberg för Seko. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 december 2023.
Välkommen med din ansökan!
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35