OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I ett växande Skellefteå handlar varje arbetsdag hos oss om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar lokalt. Det är inte alltid så enkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det alltid kommer att vara värt det.
Vi söker nu en ekonomiadministratör till Ekonomicenters enhet Reskontra.
Ekonomicenter har som uppdrag att samordna Skellefteå Kommuns ekonomiprocesser i samarbete med kommunens övriga verksamheter. Detta skall leda till kvalitetsförbättringar och effektivisering av kommunens ekonomiadministration. Ekonomicenter ansvarar för utveckling av processerna behörighetsadministration, leverantörsfaktura, kundfaktura samt delar inom redovisning/bokslut. Ekonomicenter bistår också kommunledningen och övriga verksamheter med kompetens och specialistkunskap inom olika ekonomifrågor. Verksamheten strävar efter att tillföra största möjliga kommunnytta.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i leverantörsreskontragruppen, där fokus ligger på hantering av leverantörsfakturor, utbetalningar, påminnelser och inkasso. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar administration av utbetalningar och avvikelsehantering, samt kommunikation med leverantörer. Du registrerar ankomster av leverantörsfakturor, utför filinläsning och konterar fakturor för betalning. Dessutom ger du stöd till kommunens medarbetare angående leverantörsfakturor och hanterar inkommande påminnelser och inkasso. Utlämnande av offentliga handlingar och administration av behörigheter inom vårt ekonomisystem är också en del av gruppens ansvar.
Tillsammans med dina kollegor i gruppen bidrar du till att upprätthålla korrekt redovisning inom kommunen och för övriga uppdragsgivare. Utifrån uppsatta mål är du engagerad i att kontinuerligt utveckla verksamheten både internt inom Ekonomicenter och i samarbete med förvaltningarna. Ditt mål är att hitta smarta och effektiva sätt att förbättra arbetsprocesserna inom detta område
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har införskaffat dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du behöver vara van att föra dialoger med kunder och det är en fördel om du jobbat i de system vi använder idag så som Raindance.
Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten och strukturerar ditt arbete inom de ramar som gäller. När förutsättningarna ändras har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du behöver vara skicklig på att kommunicera, både i tal och i skrift på svenska. I samarbete med andra bidrar du med din kunskap och erfarenhet samtidigt som du lyssnar in andras synpunkter och idéer.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00