Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en ekonomiadministratör till en myndighetskund i Stockholm!
UppdragsbeskrivningBeskriv uppdraget/projektet så detaljerat som möjligt, finns det några tydliga leveranser eller mål alternativt tidsplaner som leverantören bör känna till. Beskrivning av exempelvis enhet, avdelning eller program/projekt. Några speciella krav avseende dokumentation eller annan information i detalj.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Uppdragsgivaren i det löpande arbete som utförs av uppdragsgivaren.
ArbetsuppgifterUppdraget omfattar att stötta ett antal chefer med ekonomiadministrativa uppgifter. Rollen kommer att delas mellan flera olika enheter och avdelningar.
Ekonomiadministratören behöver självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med avdelning, sektions och enhetschefer arbeta för att avlasta cheferna i sitt dagliga arbete genom att planera och utföra ekonomiadministrativa uppgifter.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till uppdragsgivare i det löpande arbete som utförs av uppdragsgivare.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att avlasta chefer i administrativa göromål, såsom:
Fakturahantering
Resebokningar
Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
Beställningar av olika slag
Samordna frågor för avdelningen vid behov, t ex sammanställningar

SäkerhetsprövningSäkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten)

Obligatoriska krav
Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi/administration.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom: hantering/-kontering utav inkommande leverantörsfakturor
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ekonomisystemet UBW/Agresso.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook

MervärdeskravMinst 3 års arbetslivserfarenhet av administration i offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal, minst 1 referensuppdrag ska anges

Övrigt:Uppdragsperiod: 01-okt-2024 - 30-sep-2026Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader): 12Möjlighet till distansarbete: JaOmfattning distansarbete: 1-2 dagar per veckaInställelsetid vid behov (h):1,5 Omfattning: 80-100%

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2024
  • Ansök senast: 7 juni 2024

Liknande jobb


21 november 2024