OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härjedalens kommun!
Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.
Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.
Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du ersätta Elin, som nu hittat nya utmaningar inom kommunkoncernen? Vi söker nu därför en ekonomiadministratör till vår ekonomiavdelning som består av åtta medarbetare varav tre är ekonomiadministratörer. Vår avdelning är en del av kommunledningsförvaltningen. Vi söker en driven och engagerad medarbetare som tillsammans med oss kan möta framtiden!
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör jobbar du med löpande redovisning som till exempel hantering av leverantörs och kundfakturor, dagbokföring, påminnelser och kravhantering. Bistå vid uppföljningar och bokslut samt som stöd till kommunens övriga förvaltningar. På avdelningen jobbar vi mer eller mindre tillsammans med många arbetsuppgifter. Vi jobbar i ekonomisystemet Visma Public Redovisning och Reskontra, till vilket är kopplat ett antal övriga system som till exempel Proceedo för hantering av leverantörsfakturor och inköp. I ekonomisystemet hanterar vi kommunens redovisning samt de helägda bolagen Härjegårdar Fastighets AB och Härjedalen Airport AB
Redovisningsarbete bedrivs idag i en teknisk miljö med automatiserade funktioner och målet är att automatisera och effektivisera våra flöden i så stor utsträckning som möjligt.
Kvalifikationer
Krav:
Aktuell erfarenhet från redovisningsbranschen och kunskaper i redovisning och bokföring
Behärskar det svenska språket både i tal och skrift
Minst treårig gymnasial utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämpligt
Erfarenhet av att använda office365
Meriterande:
Erfarenhet av ekonomisystemet Visma Public Redovisning
Erfarenhet av systemet Proceedo för hantering av leverantörsfakturor och inköp
Personliga egenskaper
Du har förmågan att arbeta självständigt men också att samarbeta i olika konstellationer.
Du är nyfiken och vill lära dig nya arbetsuppgifter och arbetssätt.
När problem uppstår tar du initiativ och försöker lösa dom.
Då ekonomiavdelningen är en stödfunktion för övriga förvaltningar bidrar du genom att ge service och vara hjälpsam.
När arbetsbelastningen ibland kan vara hög har du förmågan att prioritera bland arbetsuppgifterna.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett jobb med varierande arbetsuppgifter och en möjlighet att utvecklas. En arbetsplats där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt, där vi jobbar för Härjedalens kommuns bästa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid. En del av arbetsuppgifterna kan utföras på distans, men vi ser det som betydelsefullt att arbeta på en gemensam arbetsplats på Medborgarhuset i Sveg.
Kontaktinformation
Ola Regnander, Ekonomichef , 0680-16177, ola.regnander@herjedalen.se
Karin Simonsen, Visions-ombud , 0680-16183
Arbetsplats
Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33