Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad ekonomiadministratör till ett uppdrag på ungefär 3 månader med start omgående. I rollen som ekonomiadministratör kommer du att arbeta med allt från fakturahantering och kundsupport till att vara ett stöd för ekonomiska frågor.

Ansvarsområden
Fakturering: Hantering av delfakturor, materialfakturor och slutfakturor, samt uppföljning av tillkommande kostnader, orderändringar och avvikelser.
Fylla i Excel-listor med information om timmar och tidigare fakturerade belopp.
Ekonomi- och administrativ support: Besvara frågor från kunder och säljare gällande fakturor, betalningar, grönt avdrag och andra ekonomiska frågor.
Kund- och leverantörsfakturor: Ansvar för påminnelser, kravhantering och bestridande av fakturor.
Intern support: Hjälpa till med hantering av utläggsrapporter.
Posthantering: Hantera inkommande post och mejl, inklusive leverantörsfakturor och kravrutiner.
System- och dokumenthantering: Systemavstämningar och undersökningar, exempelvis dokumentationskrav från Skatteverket.
Övriga ansvarsområden: Beställa kreditkort, administrera användare i MyB, ge stöd till Aspia i fakturafrågor och hantera Kivra-mejl.


Kvalifikationer
Krav:
Erfarenhet av administrativt arbete

Meriterande
Erfarenhet av fakturahantering och ekonomiadministration.
Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem.
Förmåga att arbeta självständigt och prioritera i en snabbföränderlig miljö.
Stark kommunikationsförmåga och god servicekänsla.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2024
  • Ansök senast: 31 december 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb