Arbetsbeskrivning
Ekonomiadministratör
Är du en noggrann och driven ekonomiadministratör som söker en ny utmaning? Kraftkonsult koncernen letar efter en ekonomiadministratör till vår ekonomiavdelning för en tills vidare anställning på huvudkontoret i Söderhamn.
Som ekonomiadministratör kommer du att jobba nära ledningsfunktionen med Ekonomichef som närmsta chef, till vilken du även rapporterar. Tjänsten består i att, inom koncernen ansvara för ekonomi samt administration inom vår konsultverksamhet, elinstallationsverksamhet, fastighet samt inom vår, egenutvecklade programvara GIDA.
Hela koncernen består idag av ca 80 st medarbetare med verksamhet på ett flertal orter i Sverige.
Om rollen
Du som söker skall ha god kunskap inom bokföring och traditionella ekonomitjänster som leverantörs- och kundreskontra. I arbetsuppgifterna ingår också administration bland annat kring vår fastighet och fordonshantering.
Rollen innebär också att du ska tillsammans med Ekonomichef, konsultchef, VD och ansvarig inom GIDA, planera och följa upp verksamheten inom ekonomiområdet såsom bokföring, likviditetsplaner, order och fakturering. Kunskap inom IT området är en fördel. Rollen är varierande, vilket kräver att du är lösningsfokuserad och flexibel.
Kompetensprofil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av grundläggande kunskap inom ekonomi samt av administrativt arbete. Du trivs med att jobba nära verksamheten och är självständig samt tar egna initiativ. För att lyckas i tjänsten har du en god samarbetsförmåga och är en prestigelös person som trivs med att ge god service. Du är flexibel då arbetet består i en omväxlande roll där arbetet växlar mellan ekonomi, boka trivselaktiviteter samt löpande administration. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Kraftkonsult står människan i fokus och likaså våra värderingar; Ansvar, Flexibilitet, Engagemang, Kvalitet och Kompetens.
Ansökan
Tjänsten som ekonomiadministratör är en intern tjänst som är placerad vid vårt huvudkontor i Söderhamn. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och tillgång till gym. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, senaste dag för ansökan är den 8 januari 2025. Vänligen bifoga CV och personligt brev.
Frågor med anledning av tjänsten besvaras av vår Ekonomichef Lisa Johansson. Mail lisa.johansson@kraftkonsult.nu
Ditt CV och personliga brev med ansökan kan du skicka till lisa.johansson@kraftkonsult.nu. Ämne: Ekonomiadministratör
Välkommen med din ansökan!
Vi har valt att genomföra denna rekrytering själva och undanber oss därför samtal och mail från rekryteringsföretag!
Om Kraftkonsult
Specialister på elkraft
Vårt fokus ligger på konsulttjänster kopplade till elkraft och energi. Vi har marknadens högsta kompetens som mål och ni anlitar oss både för hela projekt och vissa utvalda delar.
För oss är medarbetaren den absolut viktigaste resursen. Därför brinner vi extra mycket för personlig utveckling, medbestämmande och flexibilitet som skapar en avslappnad och stimulerande arbetsmiljö. Det gör oss till ett konkurrenskraftigt företag som ligger i framkant och ständigt strävar efter att vara en uppskattad samarbetspartner och ser stort värde i att finnas nära både kunder och leverantörer, men vi vet också vikten av att bevara företagets karaktär och kärna.
Vi har även ett dotterbolag inom koncernen som heter Elvida AB, som arbetar inom elinstallationsverksamhet, med kunder över hela Hälsingland.
Tillika arbetar vi med en egenutvecklad mjukvara, benämnt GIDA. IT-plattform kopplat till eldistributionsbranschen.