Ekonomiadministratör / Administration / Ekonomi

Ekonomiadministratör / Administration / Ekonomi

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Företaget är en samhällsägd koncern indelad i fyra dotterbolag med ett övergripande mål att stärka och marknadsföra Skånes samverkan med de skånska kommunerna och näringslivet. Du kommer arbeta i ett av dotterbolagen som fokuserar på att på ett hållbart sätt öka antalet besökare till Skåne genom både utvecklings- och marknadsföringsinsatser. Företagets mål är att Skåne ska bli den mest hållbara destinationen i Sverige.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiadministratör är du en del av företagets ekonomiavdelning där du tillsammans med en annan ekonomiadministratör och en controller hanterar det löpande arbetet. Det finns även två projektekonomer i dotterbolaget. Ditt primära ansvar ligger i att vara ett stöd för personalen i ekonomifrågor, hantering av kund- och leverantörsfakturor samt rapportering av statistik till SCB. Vidare ansvarar du för kontroller av bland annat moms, underlag till Eurocard och lönefiler samt beställningar av olika projekt, attestbehörighet eller aktiviteter inom koncernen.

Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.

Profil:

• Gymnasieutbildning, inriktning mot ekonomi är meriterande
• Tidigare arbetslivserfarenhet av motsvarande ekonomiarbete
• Goda kunskaper Office-paketet är meriterande
• Goda kunskaper i svenska, tal och skift

Som person har du en förmåga att självständigt driva dina processer vidare, samtidigt som du ber om hjälp när det behövs. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. För att trivas i rollen har du god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Du har stor integritet och bidrar till ett gott arbetsklimat samt en god arbetsmiljö på enheten.

Övrig information:

Start: Omgående, senast 1 juni
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiadministratör, ekonomi, administration, administratör, ekonomiassistent, fakturering, heltid, kund, leverantör, moms, rapport, ekonomiarbete, Malmö

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2020
  • Ansök senast: 3 maj 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


21 november 2024