OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AVISEQ söker dig som vill arbeta i en spännande värld inom luftfart och kritisk kommunikation. Välkommen till en arbetsplats som vill vara den bästa för dig som gillar teknik, kundrelationer och affärer samt dessutom triggas av att ta ett samhällsansvar.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiadministratör hos oss på AVISEQ kommer du att vara en del av vårt Support- och ekonomiteam som tillhör ekonomifunktionen. Som ekonomiadministratör rapporterar du till businesscontroller men jobbar dagligen med att stötta och hjälpa organisationen med ekonomi- och administrativa arbetsuppgifter samt vara behjälplig till lönefunktionen. Du kommer du att jobba i ett team om 7 personer där alla har olika ansvarsområden. Vi finns på flera kontor i Sverige så mycket arbete sker digitalt.
Att hålla en god kommunikation mellan våra avdelningar är en avgörande faktor för att vi ska kunna hålla hög standard. Vår verksamhet är regelstyrd och det är därför av stor vikt att alla våra medarbetare förstår vikten av bra kvalité på vårt arbete. Arbetet sker primärt på plats på AVISEQs huvudkontor på Arlanda, med viss möjlighet till distansarbete.
Ansvarsområde
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att stötta och hjälpa organisationen med ekonomi- och produktionsadministration samt vara behjälplig till lönefunktionen.
Arbetsuppgifter:
Kundfakturering
Kontering av leverantörsfakturor
Granskning av reseräkningar och utlägg
Lönekörningar vid behov
Rutinarbete vid månadsbokslut
Övrigt administrativt arbete inom enheten kan förekomma
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig gymnasieutbildning med administrativ/ekonomisk inriktning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har tidigare jobbat med ekonomiadministration och vi ser gärna att du har erfarenhet inom lön. Du har även erfarenhet av att jobba i affärssystem, gärna IFS, samt mycket god kunskap inom MS Office.
För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.
Som person är du nyfiken, prestigelös, ansvarsfull och noggrann. Du gillar att inom ditt eget ansvarsområde ta erforderliga initiativ och fatta nödvändiga beslut för att driva arbetet till framgång.
För denna roll krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Erbjudande
Du välkomnas till ett företag där det är högt i tak och som det finns möjlighet att växa med sina arbetsuppgifter. Vi lägger stort värde i de personliga egenskaperna.
Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, vi ser fram emot att prata mer med dig! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att vi uppnår detta.
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta HR Carola Örnås, på telefonnummer: 070-299 58 46
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!