Ekonomiadministratör inom leverantörsreskontra med start omgående

Ekonomiadministratör inom leverantörsreskontra med start omgående

Arbetsbeskrivning

Ekonomiadministratör inom leverantörsreskontra till tidsbegränsat uppdrag med start omgående

Vi söker nu en ekonomiadministratör till vår kund som behöver stöttning till sin ekonomiavdelning. Du kommer att hantera företagets leverantörsreskontra tillsammans med två duktiga kollegor.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos AS&B Executive och arbeta ute hos kund. Tjänsten är på heltid med start omgående och kommer att pågå under 6 månader.



Vårt erbjudande

Utöver en trygg anställning med marknadsmässig lön får du en värdefull erfarenhet som ekonomiadministratör på ett modernt företag. Du blir en del av ett kompetent ekonomiteam där du kan bidra med din kunskap och vara delaktig i utveckling- och förbättringsprocessen. I rollen kan du bidra med förbättring och effektivisering, bland annat genom att vara driven i ditt arbete, följa upp avvikelser och ta reda på dess orsak samt hjälpa/utbilda kollegor och leverantörer i leverantörsreskontraprocessen.



Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med delar av leverantörsreskontraprocessen vilket innebär ekonomiadministration i form av:

- Hantering av inkommande leverantörsfakturor i en digital process vilket innebär att scanna, verifiera och kontera leverantörsfakturor.
- Utbetalning av leverantörsfakturor och avstämningar.
- Bevaka att oattesterade leverantörsfakturor blir godkända vid månadsavslut.
- Registrera verifikationer/bokföringsorder.
- Registervård.
- Hantera supportärenden över telefon och via mail.
- Kontakt med leverantörer.
- Vara delaktig i utvecklings- och förbättringsprocessen för gruppen, till exempel genom att följa upp avvikelser och dra lärdomar av dessa.




Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat med leverantörsreskontra i minst 2 år och som är trygg med att arbeta i en helt digitaliserad ekonomifunktion. Du har gymnasieexamen och meriterande är om du har ekonomiinriktning eller utbildat dig inom ekonomi efter gymnasiet.

Administration och service är din grej! Du trivs med att se till att leverantörsreskontran är korrekt och att vara kontaktperson i relaterade ärenden. Som person är du noggrann, effektiv och driven. Du drar dig inte för att ta reda på saker eller kontakta kollegor och leverantörer – tvärt om – det ser du som en rolig krydda i arbetet! Att samarbeta och hjälpa till där det behövs är för dig en naturlig del av arbetet och en vardag som du trivs med. Vill du dessutom bidra till ständiga förbättringar är du rätt person för detta uppdrag!



Om anställningen

Arbetsplats: Arbetet sker i vår kunds moderna lokaler där du arbetar digitalt och flexibelt.

Anställningsform: Visstid, 6 månader

Omfattning: Heltid, 100 %

Tillträde: Omgående

Anställning: Du blir anställd av AS&B Executive som uthyrd konsult där uppdraget sker på plats hos kund. AS&B Executive har lång erfarenhet av att tillsätta konsulter till interimsuppdrag. Utöver ett spännande uppdrag erbjuder vi en trygg anställning för dig som önskar bli anställd alternativt ett långsiktigt, gott samarbete med dig som önskar arbeta i ditt eget bolag som underkonsult.



Ansökan

I din ansökan vill vi gärna att du beskriver din erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, din systemvana, vem du är och varför du skulle vara lämplig för detta uppdrag. Glöm inte att specificera att du kan påbörja uppdraget omgående och att du har möjlighet att arbeta i uppdraget 6 månader framåt.

Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan redan idag! Välkommen!

Mer information

För mer information ring Emelie Törnvall (emelie.tornvall@asb-executive.se), 070-618 11 58.
Ansök senast den 2020-09-13.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


20 december 2024