OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns ett uppdrag för dig som har några års erfarenhet av leverantörsreskontra! Vi rekryterar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Om uppdraget
Om du lockas av att arbeta för en stor verksamhet med mycket samarbete har du hittat rätt! Vår kund i Kristianstad söker nu en ekonomiadministratör till ett tidsbegränsat uppdrag med start snarast, senast den 12 juni, och fram till december 2024.
Uppdaget är på heltid, och du blir anställd hos Bemannia som konsult.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du ingå i ett stort team som främst arbetar med daglig bankbokföring samt fakturering. Detta uppdrag innebär att du jobbar med främst leverantörsreskontra. Du kommer dock att vid månads- och årsbokslut stötta kollegor tillhörande ett annat team med bokslutsarbete. Det är därför viktigt att du även trivs med att arbeta i bokslutsprocessen. Enheten för leverantörsreskontra stöttar även enheten för kundreskontra, så det är önskvärt att du har erfarenhet av både kund- och leverantörsreskontra.
Inom samtliga av processer ligger fokus på både kvalitet och att nå deadlines och vi söker dig som har förståelse för, och som drivs av att arbeta med denna typ av arbetsuppgifter.
Då kunden jobbar mot olika förvaltningar är det viktigt att du är serviceminded och har lätt för att samarbeta. Du kommer tillhöra teamet men behöver också trivas med att ta kontakt med kollegor ute i olika förvaltningar och kontakt med externa kunder. Det här är en tjänst för dig som har några års erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet.
Dina kvalifikationer
Krav för tjänsten:
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och gärna även i engelska
- Minst 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat med leverantörsreskontra
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av arbete i Excel
- Erfarenhet av arbete i Raindance, Pasis och Access.
- Erfarenhet av löpande redovisning, daglig bankbokföring, bokslutsarbete så som avstämning av konto inkl bokslutsdokumentation, samt erfarenhet av analys.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson