Ekonomiadministratör leverantörsreskontra

Ekonomiadministratör leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Är du en driven, positiv, nyfiken och engagerad person som gillar att ha många bollar i luften samtidigt som du tycker om att ge god service? Bra, då behöver vi i vårt team!

Enheten leverantörsreskontra ansvarar för delar av stadens leverantörsreskontra för ca 70 förvaltningar och kommunalt ägda bolag inom Göteborgs Stad. Våra kollegor och samarbetspartners är ekonomer, administratörer och leverantörer i Göteborg. Enheten består av cirka 20 medarbetare, varav cirka åtta medarbetare avser arbetsgruppen för denna tjänst.
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att delta i arbetet med stadens leverantörsreskontraprocess. Det innebär att du tillsammans med de övriga medarbetarna inom leverantörsreskontragruppen ansvarar för de olika arbetsmoment som ingår. Det innebär bland annat postöppning, skanning och verifiering av fakturor. Vidare i uppdraget ingår hantering av stadens leverantörsregister såsom upplägg och uppdateringar av leverantörer. Det inkluderar även att vara stöd och support till stadens ekonomiavdelningar samt stadens leverantörer. För att du ska trivas hos oss måste du gilla snabba tempoväxlingar, ha ett flexibelt arbetssätt och vara lösningsorienterad.

KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande, alternativt annan gymnasieutbildning kompletterad med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande.
Vi ser det som meriterande om du har:
- Erfarenhet av Göteborgs Stads inköps- och fakturasystem Proceedo/Winst och ekonomisystemet Unit 4/Agresso
- Dokumenterad erfarenhet av leverantörsreskontraprocessen i en medelstor till stor organisation.
- Du har teknikintresse och god IT-kompetens.

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, trygg & stabil och ha lätt för att organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Ditt kontaktfält är brett vilket förutsätter att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden. Att möta människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden gör du på ett självklart och naturligt sätt då du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver. Vi värdesätter även att du är en lättsam person som ser möjligheter i utveckling och förändring.


Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 3 januari 2023

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024