Ekonomiadministratör leverantörsreskontra till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

I takt med att verkets uppdrag växer och antalet medarbetare ökar innebär det även att volymerna för de ekonomiadministrativa processerna ökar och därmed behöver vi stärka upp med konsultstöd.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Arbetsuppgifter

Diverse arbetsuppgifter inom leverantörsreskontran enligt nedan:

- Ankomstregistrering samt distribuering av fakturor
- Utanordningar, markägarersättning
- Representationsfakturor
- Bokföring av fakturor
- Betalning av fakturor samt återredovisning
- Betalningspåminnelser och inkassoärenden
- Masterdata
- Utföra de till processen tillhörande kontrollaktiviteterna
- Därtill tillkommer andra ekonomiadministrativa uppgifter.


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).

Placering

Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.

Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor eller från hemmet, förutsättning är att inställelsetiden till Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg är max 1 dag under arbetstid, vardagar. Detta beslutas i samråd med beställaren.

Fysiska möten på Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg förekommer regelbundet.

Omfattning

Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.

Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Svenska kraftnät så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

- Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:


Skallkrav

Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

- Gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.

Kompetens och Erfarenhet:

- 2 års erfarenhet av ekonomiadministration inom leverantörsreskontra
- 2 års erfarenhet av Excel
- 1 års erfarenhet av UBW, leverantörsreskontra.


Börkrav

1 års erfarenhet av ekonomiadministration inom kundreskontra



Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God förmåga att arbeta självständigt och i grupp
- Välstrukturerad
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad och prestigelös


Uppdragsperiod: 15-aug-2022 - 14-aug-2023

Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): 1+1

Möjlighet till distansarbete: Ja

Omfattning distansarbete:50%

Arbetstimmar per vecka:40,00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


21 november 2024