OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiadministratör hos oss på AVISEQ så kommer du att vara en del av vårt Support- och Ekonomiteam som tillhör ekonomifunktionen. Som ekonomiadministratör kommer du att jobba i ett team om 7 personer där alla har olika ansvarsområden. Att hålla en god kommunikation mellan våra avdelningar är en avgörande faktor för att vi ska kunna hålla hög standard. Vår verksamhet är regelstyrd och det är därför av stor vikt att alla våra medarbetare förstår vikten av bra kvalité på vårt arbete. Rollen är placerad på AVISEQ’s huvudkontor på Arlanda.
Ansvarsområden
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att stötta och hjälpa organisationen med ekonomi- och produktionsadministration samt vara behjälplig till lönefunktionen.
Arbetsuppgifter:
Fakturering
Kontering av leverantörsfakturor
Granskning av reseräkningar och utlägg
Lönekörningar vid behov
Rutinarbete vid månadsbokslut
Övrigt administrativt arbete som posthantering, dokumenthantering och stöd till inköpsansvarig
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig gymnasieutbildning med administrativ/ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har tidigare jobbat med ekonomiadministration och har erfarenhet inom lön. Du har även erfarenhet av att jobba i affärssystem, gärna IFS, samt mycket god kunskap inom MS Office.
För att lyckas i rollen har du förmåga att samarbeta och du har lätt för sociala kontakter och god kommunikativ förmåga. Du trivs även med att arbeta självständigt, du är prestigelös och har en fallenhet för att arbeta lösningsorienterat med förmåga att kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Som person är du flexibel, service-minded, ansvarsfull och noggrann. Du gillar att inom ditt eget ansvarsområde ta erforderliga initiativ och fatta nödvändiga beslut för att driva arbetet till framgång.
För denna roll krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
vi erbjuder.
Du välkomnas till ett företag där det är högt i tak och där vi lägger stort värde i de personliga egenskaperna.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd säkerhetsprövning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar AVISEQ med Randstad Finance. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefin Nilsson, josefin.nilsson@randstad.se eller 0704 77 35 15. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstidens slut så stämmer din profil in på beskrivningen ovan - tveka inte att komma in med din ansökan, vi ser fram emot att prata mer med dig!
Om företaget
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044