OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Ekonomiadministratör med erfarenhet av redovisning till ett långt uppdrag hos vår kund (en myndighet) i Stockholm.
Som Ekonomiadministratör tillhör du myndighetens avdelning underhållsekonomi som i sin tur är en ekonomisk gren som brutits ut från kundens finansavdelning i och med att man har en annan typ av verksamhet jämfört med övriga organisationen. Enheten Förvaltningsutveckling och funktionen Underhållsekonomi har till uppgift att stödja de underhållsingenjörer och enhetschefer som ingår inom underhållsenheterna.
Som Ekonomiadministratör hos enheten består uppgifterna även av att att stödja övriga ekonomer och jurister av uppföljning av underhållsavtal och avtal med entreprenörer. Uppföljning och redovisning vid månads- och årsbokslut ingår också. Arbetet består av ett flertal uppgifter som exempelvis hantering av olika typer av fakturor (konteringar), skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut, göra kontoavstämningar med mera. Du kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
För rollen krävs följande erfarenhet/utbildning:
- Högskoleutbildning alt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
- Ekonomiassistent/Redovisningsekonom som tidigare varit delaktig i månadsbokslut med minst 2 års erfarenhet
- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystemet Agresso
- Goda kunskaper i Excel
Det är meriterande med följande:
- Erfarenhet som Redovisningsekonom med minst 5 års erfarenhet
- Erfarenhet av att ha arbetat med modulerna "Huvudbok" och "Tid-och projekt" i Agresso
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Analytisk och lösningsorienterad
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting