OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken på nya utmaningar och vill utvecklas inom ekonomiadministration – då kanske det är dig vi söker till vårt team? Tillsammans hanterar vi de ekonomiadministrativa uppgifternaoch du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet.
Om tjänsten
Rollen ingår i teamet Ekonomiadministration som tillsammans hanterar de ekonomiadministrativa uppgifterna inom leverantörsreskontra, kundreskontra och den dagliga likviditetshanteringen. Du kommer ha möjlighet att växla arbetsuppgifter inom dessa områden.
Teamet Ekonomiadministration med åtta medarbetare tillhör enheten Redovisning på Finansavdelningen.
Tjänsten är tillsvidare och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter som kan förekomma inom leverantörsreskontran enligt nedan:
• Hantering och betalning av leverantörsfakturor i UBW
• Kommunicera internt och med leverantörer
• Hantering av representationsfakturor (kontering, momsregler)
• Betalningspåminnelser och inkassoärenden
• Masterdata
• Kontoavstämningar
Din bakgrund
Krav:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• 2 års erfarenhet av ekonomiadministration inom leverantörsreskontra
• 2 års redovisningserfarenhet
• Vana av att arbeta med Officepaketet (Word och Excel)
• Svenska flytande i tal och skrift
Meriterande:
• Relevant och aktuell kunskap av UBW (Unit4 Agresso), leverantörsreskontra.
• Erfarenhet av hantering av representationsfakturor (kontering, momsregler).
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom större organisationer eller företag.
Dina personliga egenskaper
Svenska kraftnät befinner sig i en mycket expansiv tillväxtperiod. Det är viktigt för oss att du förutom din arbetslivserfarenhet och kunskap är en person som är öppen, flexibel och tycker om att arbeta självständig men trivs också med att arbeta i en grupp.
Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten i allt du gör och att du tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter inom utsatt tid.
Sist men inte minst kräver tjänsten att du är kommunikativ och prestigelös.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer?
Kontakta gärna teamledare, Lena Svensson tel. nr 010-350 91 39 alternativt ansvarig rekryterare AnnSophie Brezén, tel. nr. 070-539 79 23. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 13 mars 2023. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.