Ekonomiadministratör med hög servicekänsla

Ekonomiadministratör med hög servicekänsla

Arbetsbeskrivning

Växt- och kontrollavdelningen består av åtta enheter vars uppdrag omfattar regel-, rådgivning-, certifiering- och kontrolluppdrag på växt- och miljöområdet, såväl som kontrolluppdrag på djurområdet.

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1700 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad på utsädesenheten. Vi är 30 medarbetare som tillsammans med ett antal konsulter och många säsongsanställda jobbar för att rent och sunt utsäde av hög kvalitet används i svensk odling. Du kommer också att ha ett nära samarbete med övriga administratörer och controllers på växt- och kontrollavdelningen. Ni ska tillsammans arbeta med vidareutveckling av avdelningens administrativa processer.

Du kommer att vara enhetens spindel i nätet när det gäller administration. Din främsta uppgift blir att samordna och hantera kund- och leverantörsfakturor, sammanställa underlag i samband med bokslut, årsredovisning, periodisering, budgetering och prognostisering. Tillsammans med enhetschef och avdelningens controller kommer du att vara behjälplig med analyser av det ekonomiska resultatet.
Under en del av din arbetstid kommer du utföra andra administrativa uppgifter såsom att bevaka, uppdatera och följa upp befintliga samt ta fram underlag för nya avtal. Du kommer att ta fram vissa statistiska sammanställningar och ansvara för vissa inköp och att de görs på ett korrekt och effektivt sätt. Vissa andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär ingår också i tjänsten. I det dagliga arbetet kommer du att kommunicera med många kollegor och med våra externa kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning med inriktning ekonomi samt några års relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat med kund- och leverantörsreskontra.
Genom din erfarenhet har du en god förståelse för helheten inom ekonomi.
Du har en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt i tal och skrift på svenska, samt har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet. Meriterande är erfarenhet av ekonomisystemet Agresso och Microsoft Access.

För att göra ett bra jobb behöver du ha ett strukturerat arbetssätt som visar sig genom din förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare kan du bygga strukturer som är lätta att följa för andra. Du är lösningsorienterad och har vilja och intresse för att hjälpa andra både i det externa och interna samarbetet. Vi vill att du är samordnande och skapar engagemang och delaktighet i det ekonomiadministrativa arbetet. För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och gilla breda kontaktytor.Det är viktigt för oss att du bidrar med arbetsglädje och ser dig själv som en lagspelare.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Placeringsort är Landskrona.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024