Ekonomiadministratör med inriktning hyresadministration till Farsta SDF

Ekonomiadministratör med inriktning hyresadministration till Farsta SDF

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vår del av staden ligger mellan sjöarna Drevviken och Magelungen. Här arbetar Farsta stadsdelsförvaltning, 1400 engagerade medarbetare som nu behöver en ny kollega. Hos oss får du nära till både tunnelbana och pendeltåg, butiker och restauranger. Och nära till ett bad på sommaren och långfärdskridskor på vintern.



Välkommen till oss

Som ekonomiadministratör hos oss på Farsta stadsdelsförvaltning kommer du tillhöra avdelningen för hr och ekonomi.

Din tjänst kommer vara placerad under enheten för ekonomi som består av medarbetare som arbetar med ekonomifrågor, lokalfrågor samt med frågor som berör upphandling och inköp. Arbetet leds av en avdelningschef.

Vi erbjuder

Ett utvecklande arbete där du får förmånen att arbeta med en mängd olika samhällsnära verksamheter och stort nätverks möjlighet inom Stockholms stad. Du blir en del av en arbetsplats som präglas av hög kompetens, god arbetsmiljö och ständig utveckling med invånarna i fokus. I Farsta stadsdelsförvaltning bemöts alla med tillit och respekt. Vi har högt i tak och alla är måna om att bidra och samarbeta. Kompetens och serviceanda är en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat hos oss.

Därutöver erbjuder vi dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, generöst friskvårdsbidrag, bra flextidsvillkor, vinter- samt sommararbetstid, semesterväxling och möjlighet att arbeta hemifrån två dagar/vecka om arbetet tillåter. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholms stad här.

Din roll

I rollen som ekonomiadministratör med inriktning hyresadministration inom ekonomienheten kommer du arbeta nära både lokalstrateg, lokalintendent, redovisningsansvarige och upphandlingssamordnaren. Du kommer därmed stötta lokal, upphandling och redovisningsområdet i din tjänst. Dina främsta uppdrag inom lokalgruppen är att arbeta med hyresadministration, hålla ihop ett nätverk med hyresadministratörer, administrera lokalsystemet LOIS samt godkänna hyresfakturor. Förvaltningen ska under 2025 i projektform uppdatera uppgifter i lokalsystemet för att kunna införa autoattest på hyresfakturor och du kommer jobba tätt med lokalstrategen och lokalintendenten för att hålla lokalsystemet LOIS uppdaterat. Du har en även en konsultativ roll gentemot ekonomicontrollers för att bistå dem med uppdaterade uppgifter från lokalsystemet.

Inom redovisningsområdet kommer du att hantera fakturor, både kontering av enhetens egna fakturor samt momsfakturor. Du kommer även samarbeta med andra funktioner under bokslut, både med redovisningsekonomer och controllers. I tjänsten ingår det även att arbeta med internkontroll i ekonomisystemet. Du kommer arbeta tätt med avdelningens redovisningsansvarige.

Inom upphandlingsområdet kommer du arbeta med att registrera avtal i Kommers, stadens upphandlings- och avtalssystem. I rollen kommer du även ansluta leverantörer till e-handel, stadens inköpssystem i Agresso. Du kommer jobba tätt med upphandlingssamordnaren.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
flerårig aktuell erfarenhet av arbete som ekonomi- eller hyresadministratör
mycket goda IT-kunskaper och intresse av systemadministration
arbetslivserfarenhet av att godkänna och följa upp felaktiga fakturor
goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har

kunskaper i ekonomisystemet Agresso (Agresso desktop)
kunskap om system för lokalavtal respektive hyresadministration (LEB-system, kallas för LOIS i stockholm stad)
erfarenhet av systemadministration
arbetat i en politiskt styrd organisation.

För att trivas i rollen tycker du om att ta ansvar för dina uppgifter och har förmåga att självständigt driva dina processer framåt. Din pedagogiska insikt bidrar till din förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla budskap efter mottagaren. Du uttrycker en positiv attityd och engagemang till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut utifrån verksamhetsplan, policys och riktlinjer. Vi ser även att du har lätt för att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. Vidare har du ett brett perspektiv på frågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Din ansökan

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten.

Övrigt

Arbetspsykologiskatester kan komma att bli aktuella under rekryteringsprocessen. 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Projektassistent inom flexibel utbildning för yrkesverksamma

Projektassistent inom flexibel utbildning för yrkesverksamma

14 oktober 2024

14 oktober 2024

Administratör till Familjehemsenhet- Myndighet

Administratör till Familjehemsenhet- Myndighet

14 oktober 2024