OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för ekonomi och administration? Har du dessutom erfarenhet av registervård eller liknande arbetsuppgifter? Då är det här möjligheten du har väntat på! Ta chansen att bli en viktig spelare inom ekonomiadministrationen hos Örebro kommun och ta del av en givande arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad varje dag. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Välkommen till oss på Ekonomiadministrationen!
Tjänsten har sin placering på ekonomiadministrationen som är en av de fyra enheter som ingår i Örebro kommuns ekonomiavdelning. Som ekonomiadministratör hos oss kommer du att arbeta i en grupp som hanterar registervård, behörighetsadministration och supportlinje. Du kommer att vara ett stöd till ekonomer på avdelningen och chefer ute i förvaltningarna och vi ser därför att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt problemlösande. Dessutom kommer du att få möjligheten att vara en del av vår andra linjens support, där du kommer att svara på ekonomirelaterade frågor från både medborgare och anställda inom kommunen. Att vara en viktig informationskälla och hjälpa till att lösa ekonomiska frågor för vårt samhälle är en viktig del av denna spännande roll.
I rollen som ekonomiadministratör har du delat ansvar för samtliga arbetsuppgifter i gruppen, vilket innebär att gemensamma rutiner och mål är viktiga. Du utför ditt uppdrag via dator och telefon samt Teams. Din utgångspunkt är att ge bästa service till våra verksamheter. Du arbetar också mot mål och fokuserar på resultat.
Exempel på arbetsuppgifter:
• registervård
• behörighetsadministration
• supportlinje
Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Till rollen som ekonomiadministratör söker vi dig som har god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du förstår innebörden av självledarskap men kan även arbeta bra ihop med andra. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid kvalitativt arbete. Då vårt arbete är i ständig förändring har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ekonomiavdelningen befinner sig i en digitaliseringsprocess, därför är en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar en förutsättning för att du ska trivas. För att trivas i rollen bör du även ha ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och att leverera god service.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning
• erfarenhet av ekonomisystem, tex Raindance
• kunskap och erfarenhet av registervård eller arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga
• goda kunskaper i Excel
Meriterande:
• erfarenhet av att ha arbetat med Workflow i Raindance
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: snarast enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Intervjuer kommer att ske digitalt och beräknas hållas 28-30 juni.
Vid frågor är enhetschef Eva-Marie Gustafsson lättast att nå via e-post.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67